بازداشت یک قاچاق‌بر از میدان هوایی حامد کرزی

اطلاعات روز: وزارت داخله اعلام کرد که مأموران پولیس سرحدی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، یک قاچاق‌بر مواد مخدر را حین قاچاق هیرویین از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی‌ بازداشت کرده‌اند. این قاچاق‌بر باشنده‌ی افغانستان است و قصد داشته مواد مخدر را به هند انتقال دهد.

در خبرنامه‌ی وزارت داخله آمده است که این فرد می‌خواست با پروازِ ‌شرکت هوایی کام‌ایر، از کابل به هند سفر کند. مأموران فرماندهی پولیس سرحدی میدان هوایی بین‌المللی کرزی در جریان تلاشی (بگاژ مسافران) این فرد را با یک کیلو و 856 گرام مواد مخدر نوع هیرویین بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، این مقدار مواد مخدر در داخل بکس سفری به شکل ماهرانه جاسازی شده بود. در این خبرنامه آمده است که اکنون قضیه جهت بررسی‌های بیش‌تر به ارگان‌های عدلی و قضایی واگذار شده است. کشت و قاچاق مواد مخدر یکی از مشکلات اساسی در کشور است.

پیش‌تر وزارت مبارزه با مواد مخدر گفته بود، شماری از مقام‌های امنیتی در قاچاق مواد مخدر دست دارند؛ اما نام این افراد را افشا نکرد. هم‌چنان مقام‌های این وزارت خارجی‌ها را به فرستادن مواد «‌پیش‌ساز‌ مواد مخدر» به کشور متهم کردند و گفتند، صرف چهار درصد سود مواد مخدر به دهقانان افغان می‌رسد.