وظایف 13 تن از مسئولان حوزه‌ی دوم امنیتی به تعلیق درآمد

اطلاعات روز: وزارت داخله با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، وظایف 13 تن از مسئولان حوزه‌ی دوم امنیتی کابل در پیوند به قتل فرخنده به حالت تعلیق در‌آمده است. بر اساس این خبرنامه، نورالحق علومی، وزیر داخله به ریاست عمومی مبارزه با جرایم جنایی این وزارت دستور داده تا قضیه‌ی قتل خانم فرخنده را به گونه‌ی جدی و با دقت بررسی کند.

او از این ریاست نیز خواسته تا یافته‌های تحقیقاتش ‌را در این زمینه هرچه زودتر با وزیر داخله در میان بگذارد. بر بنیاد دستور وزیر امور داخله، وظایف 13 تن از مسئولان حوزه‌ی دوم امنیتی کابل، به‌شمول آمر این حوزه، به حالت تعلیق درآمده‌ است. در حال حاضر بررسی از این افرد در مورد قتل و سوختاندن فرخنده جریان دارد.

فرخنده به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته با حضور مأموران پولیس به شکلی بی‌رحمانه به قتل رسید. اکنون شماری از نهادهای مدنی و شهروندان آنان و مأموران پولیس حوزه‌ی دوم امنیتی را به کوتاهی در انجام وظایف متهم کرده‌اند. به باور آنان، اگر پولیس وظایف‌شان را درست پیش می‌برد، از قتل فرخنده جلوگیری می‌شد. تا کنون 11 تن به اتهام دست‌داشتن در قتل فرخنده از سوی پولس بازداشت و بررسی‌های بیش‌تر در این زمینه ادامه دارند.