گشایش نمایشگاه صنایع ملی توسط رییس جمهور

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی دیروز نمایشگاه صنایع ملی را در کابل افتتاح کرد. این نمایشگاه به ابتکار اداره‌ی حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان یا آیسا برگزار شده بود. رییس جمهور پس از افتتاح این نمایشگاه، از بخش‌های مختلف آن دیدن کرد و صنعت‌کاران را در راستای بهبود کارشان تشویق نمود.

در این نمایشگاه انواع مختلف تولیدات داخلی، از جمله صنعت قالین‌بافی، خامک‌دوزی، بافندگی، نساجی، نقاشی، کندن‌کاری، حکاکی، سفالی، مواد غذایی و بعضی دیگر‌ از صنایع به نمایش گذاشته شده‌اند. شماری از صنعت‌کاران در این نمایشگاه از مشکلات جدی فراراه‌شان سخن زده اند.

سپس اشرف غنی گفته است، برای بهبود مشکلات در این زمنیه، به‌زودی با صنعت‌کاران در ارگ دیدار می‌کند. با این‌حال، مسئولان اداره‌ی حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها از شهروندان خواسته‌اند که برای رُشد صنایع از تولیدات داخلی استفاده کنند. ابراهیم شمس، معاون این اداره گفت، از این طریق در تلاش تشویق مردم برای افزایش تولیدات صنایع‌شان هستیم.

او برگزاری نمایشگاه دیروز را برای افزایش و رشد تولیدات داخلی مهم خواند و افزود، در آینده در این زمینه تلاش‌های بیش‌تری می‌شود. اما شماری از کارخانه‌دارانی که تولیدات‌شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بودند، از نبود حمایت‌ دولتی از صنایع کشور شکایت کردند.

محسن امیری، یک کارخانه‌دار گفت، دولت باید در حد توانش شرکت‌ها و تولیدات داخلی را حمایت کند. گفتنی است که در نمایشگاه دیروز تولیدات داخلی در ۱۱۰ غرفه برای چهار روز در خیمه‌ی لویه جرگه به نمایش گذاشته شده‌اند. شهروندان می‌توانند در این مدت از این نمایشگاه دیدن کنند.