کشته و زخمی‌های حمله‌ی انتحاری خوست به 80 تن افزایش یافت

اطلاعات روز: کشته و زخمی‌های حمله‌‌ی انتحاری روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته در خوست، به 80 تن افزایش یافت. مبارز زدران، سخنگوی سرپرست ولایت خوست دیروز گفت، در این حمله 20 تن کشته و 62 تن دیگر زخمی شده‌اند. او افزود، در این حمله 17 تن کشته شده بودند؛ اما سه تن از زخمیان روز جمعه‌ در شفاخانه‌ جان داده‌اند.

همایون همایون عضو مجلس، رییس شورای قومی خوست، دو نامزد انتخابات شورای ولایتی و تعدادی از معلمان خوست شامل زخمی‌های این رویداد اند. این حمله‌ی انتحاری زمانی رخ داد صدها تن از باشندگان ولایت خوست علیه عبدالجبار نعیمی، سرپرست این ولایت تظاهرات می‌کردند.

باشندگان ولایت خواست از یک هفته بد‌ین‌سو‌ به خاطر افزایش فساد در این ولایت، اعتراض دارند. در همین حال، رییس جمهور غنی، دفتر سازمان ملل و سفارت امریکا در کابل حمله‌ی انتحاری در بین معترضان را به‌شدت محکوم کرده‌اند. طالبان مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته‌اند.

در چند هفته‌ی اخیر انفجار ماین و حملات انتحاری در کشور بیش‌تر بوده است. دیروز بر اثر انفجار ماین کنار جاده در ولسوالی بر‌کی برک ولایت لوگر، هفت عضو دو خانواده زخمی شدند. دین‌محمد درویش، سخنگوی والی لوگر با تأیید این خبر گفت، قربانیان شامل چهار کودک، یک زن و دو مرد هستند.

این رویداد در نزدیکی بازار ولسوالی برکی برک لوگر رخ داده است. اعضای این دو خانواده پس از خرید از بازار این ولسوالی، در موتری به سوی خانه‌های‌شان در حرکت بوده که در مسیر راه با ماین کنار جاده برخورد می‌کنند. هنوز معلوم نیست این ماین از سوی کدام گروه جاسازی شده و هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

اما ماین کنار جاده معمولاً از سوی گروه‌ طالبان جاسازی می‌شود. لوگر از ولایت‌های ناامن کشور است که شورشیان طالب در مرکز و برخی از لسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند. هم‌چنان پیش‌تر گزارش شد که ده‌ها عضو داعش فعالیت‌شان را در این ولایت آغاز کرده‌اند.