تعیین جایزه‌ی نقدی برای شناسایی عاملان قتل فرخنده

اطلاعات روز: وزارت داخله برای شناسایی و گرفتاری عاملان قتل فرخنده، صد هزار افغانی جایزه تعیین کرده است. جنرال ظاهر ظاهر، مسؤل تحقیقات جرایم جنایی پولیس کابل دیروز گفت‌ که هفت نفر از افرادی که از جمله‌ی عاملان اصلی قتل فرخنده می‌باشند، هم‌چنان فراری اند و تا هنوز بازداشت نشده‌اند.

آقای ظاهر افزود که سه تن از این افراد به طور مستقیم در قتل و زجرکشی فرخنده دست داشته‌اند. آقای ظاهر هم‌چنان گفت: «ما عکس‌های این هفت نفر را در شبکه‌های اجتماعی پخش کردیم و وزارت امور داخله در بدل هر معلوماتی که منجر به دستگیری این افراد شود، ۱۰۰ هزار افغانی جایزه‌ی نقدی می‌پردازد».

او تأکید کرد، هویت کسانی که در گرفتاری و بازداشت این افراد با پولیس همکاری کنند، فاش نمی‌شو‌د.

حدود یک‌ماه پیش در 28 حوت سال گذشته تعدادی از مردان خشمگین فرخنده را به اتهام سوزاندن قرآن در پیش مسجد شاه دو‌شمشیره‌ی کابل‌ به شکل وحشت‌ناکی کشتند و بعد جسدش را به آتش کشیدند. دولت در واکنش به این حادثه کمیسیونی را تشکیل داد که در مورد آن تحقیق کند. این کمیسیون در نتیجه‌ی تحقیقاتش گفته است که فرخنده قرآن را نسوزانده و بی‌گناه توسط اوباشان به قتل رسیده است.

صحنه‌ی کشتن فرخنده توسط شاهدان عینی تصویربرداری شده بود و به‌سرعت عکس‌ها و ویدیو‌‌های آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پخش شدند که واکنش‌های تند شهروندان کشور را در داخل و خارج از کشور به دنبال داشت.

پولیس تا هنوز 30 فرد ملکی و 29 مأمور پولیس را در پیوند به این قضیه بازداشت کرده و به دادستانی معرفی نموده است.