وزارت داخله: 32 تن از شورشیان  طالب کشته شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور با نشر خبرنامه‌ای از کشته شدن 32 تن از شورشیان طالب در دو روز گذشته در نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغانستان در نقاط مختلف کشور خبر می‌دهد.

وزارت داخله می‌گوید که این عملیات به منظور سرکوب و نابودی دشمنان افغانستان در ولایت‌های ننگرهار، قندوز، بدخشان، سرپل، ارزگان، پکتیکا و هرات راه اندازی گردیده بود که در آن 32 تن از شورشیان مسلح کشته، 5 تن زخمی و 14 تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. اما در مورد تلفات نیروهای امنیتی در این خبرنامه چیزی گفته نشده است.

در خبرنامه‌ای وزارت داخله آمده که در این عملیات مقداری جنگ‌افزار نیز به دست نیروهای امنیتی کشور افتاده و در حال حاضر در شماری از ولایت‌های کشور عملیات پاک‌سازی جریان دارد.

وزارت داخله، هدف راه اندازی این عملیات را پاک‌سازی و جلوگیری از بازگشت دوباره‌ی شورشیان طالب در این مناطق گفته است.

از سوی هم نیروهای پولیس در دو روز گذشته از 9 رویداد انفجار ماین در مربوطات ولایت‌های ننگرهار، قندهار، پکتیا و هلمند جلوگیری کرده‌اند.

گفته می‌شود این ماین‌ها به تازگی از سوی شورشیان به منظور اهداف تروریستی جاسازی شده بودند.

این در حالی است که هر سال با گرم شدن هوا شورشیان طالب حملات شان را بر نقاط مختلف کشور افزایش می‌دهند. در جریان دو ماه سال جاری شورشیان طالب حملات شان را بیشتر از پیش افزایش داده‌اند.

هم‌چنان نیروهای امنیتی نیز ضد حملات را به هدف پاک‌سازی شورشیان در ولایت‌های مختلف به راه انداخته‌اند که همه روزه تلفات زیادی از این درگیری‌ها گزارش می‌شود.