گزارش‌ها از ولایت میدان وردک در غرب کابل می‌رسانند که شاهراه کابل- قندهار و جاده کابل- بامیان به روی ترافیک باز شده و در جریان سه روز درگیری میان شورشیان و نیروهای امنیتی، تلفات سنگین به شورشیان وارد شده است.

شاهراه کابل- قندهار و جاده کابل- بامیان پس از تلفات سنگین شورشیان باز شدند

اطلاعات روز: گزارش‌ها از ولایت میدان وردک در غرب کابل می‌رسانند که شاهراه کابل- قندهار و جاده کابل- بامیان به روی ترافیک باز شده و در جریان سه روز درگیری میان شورشیان و نیروهای امنیتی، تلفات سنگین به شورشیان وارد شده است.

دفتر رسانه‌های ولایت میدان وردک با نشر اعلامیه‌ای از بازگشایی این دو مسیر خبر داده و گفته که در درگیری‌های سه روز گذشته ۲۶ شورشی از جمله سه فرمانده آن‌ها کشته و ۴۵ شورشی دیگر زخمی شده‌اند.

اعلامیه افزوده که در سه روز گذشته نیروهای امنیتی در دو مسیر میدان‌شهر- بامیان و میدان‌شهر- غزنی نبردهای را با شورشیان مسلح پشت سر گذاشته‌اند.

در اعلامیه هم‌چنین آمده که یک سرباز دولتی و دو مسافر هم در این درگیری‌ها کشته و سه مأمور امنیتی و ۹ مسافر دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر رسانه‌های ولایت میدان وردک تأکید کرده که در حال حاضر این دو مسیر به روی ترافیک باز شده و مشکل امنیتی در آن وجود ندارد.

گروه طالبان تا به حال در این مورد چیزی نگفته است.

شاهراه کابل – قندهار از یک هفته بدین‌سو در نتیجه‌ی تجمع گسترده طالبان و درگیری با نیروهای امنیتی در اطراف این شاهراه در ولایت‌های غزنی و زابل مسدود گردیده بود.

مقام‌ها از ولایت غزنی به رسانه‌ها گفته‌اند که نیروهای امنیتی در جریان درگیری‌های پراکنده با گروه طالبان در اطراف این جاده و برخی نقاط دیگر این ولایت، تلفات سنگین به این گروه وارد کرده‌اند.

هم‌چنان از سه روز بدین‌سو این جاده در منطقه‌ی سالار ولایت میدان وردک نیز از سوی طالبان به روی ترافیک بسته شده بود.