رییس اجراییه با نمایندگان مهاجران، دانشجویان و تاجران افغان در ایران دیدار کرد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در سفر خود به کشور ایران، ظهر روز چهارشنبه با نمایندگان مهاجران، دانشجویان و تاجران افغانستان در سفارت افغانستان در تهران ملاقات کرد.
عبدالله عبدالله در رأس یک هیئت بلند پایه دولتی روز دوشنبه به ایران سفر کرد.
در این دیدار نماینده مهاجران افغانستان در ایران از عبدالله عبدالله خواست تا به مشکلات شان در ایران رسیدگی شود.
دادن سهمیه حج به مهاجران مقیم ایران، دادن۵۰٪ بورسیه‌های ایران به مهاجران مقیم ایران، سهم دادن در سناتوران انتصابی،‌ اشتراک و سهم مهاجران در انتخابات، حضور ورزشکاران مهاجر در مسابقات،‌ انتقال زندانیان مهاجر به زندان‌های افغانستان و پیگیری قضایای زندانیانی‌که کسی را برای پیگیری پرونده‌های شان ندارند، توسعه سفارت تا به امور مهاجرین رسیدگی بتواند،‌ تخفیف در فیس‌های سفارت بر اسناد مهاجران،‌ تمدید پاسپورت خانواده‌های مهاجر از شش ماه به یک ‌سال، عدم بطلان کارت مهاجران در صورت سفر به افغانستان و شناسایی و قانونمندسازی حضور مهاجران در ایران از جمله خواست‌های مهاجران افغانستان می‌باشند که در این نشست با عبدالله عبدالله در میان گذاشته شده است.
در همین حال نماینده دانشجویان افغانستان در ایران نیز گفته است که حکومت افغانستان باید زمینه‌های بهتر استفاده از ظرفیت‌های تحصیل یافته و منابع بشری خوبی که در دانشجویان افغانستان در ایران وجود دارد، را فراهم سازد.
نماینده تجاران افغانستان در ایران نیز با اشاره به عدم توازن صادرات و واردات کالا میان افغانستان و ایران گفته است که باید محدودیت‌های ایجاد شده برای صدور کالا از افغانستان به ایران برداشته شود.
آقای عبدالله ضمن دادن هدایت لازم به مقام‌های مسئول سفارت افغانستان در ایران، در این نشست گفته است که حکومت وحدت ملی متعهد است که در حل مشکلات شهروندان افغانستان اقدام نمایند.
آقای عبدالله در این سفر با رهبر، رییس جمهوری، وزیر خارجه و وزیر داخله ایران نیز دیداد کرده است. هم‌چنان آقای عبدالله از بندر چابهار دیدن کرده است.

دیدگاه‌های شما
  1. خطاب به عین و غین بی خبر کر و وزیر خارجه ووزیر دفاع گنگ خواب برده افغانستان؟

    آیااز نظر شما ولسوالی گوشته و لعل پور جز خاک افغانستان است یانه اگر است دین وجیبه ملی شما در برابر اهالی شریف ولسوالی چه است

    اگر شما وجدان دارید پیش وجدان تان خجالت نمی کشید اگر اهلیت و توانمندی کار را ندارید کمی همت غیرت کنید از وظیفه شرافتمندانه استفادهید غیرت را از داود شهید یاد گیرید که در برابر اول قدرت های جهانی سرخم نکرد مردانه جواب بالمثل با دشمن داد درج تاریخ است دلیل با ناموس و سر خم نزد هیچ همسایه نبود امروز علاوه بر انسان ها با شرف وطن سنگ و چوب کوه ودرخت وطن به نامش و غیرتش به افتخار یاد میکند
    کمی دقت کنید از عمر شما چه باقی ماند رفقای شما درین چه سال نزدیک چه دزدی وخیانت ها نبود نکردحتی پول بانگ را دزدیدن روسیاه از دنیا رفتن قرن ها نسل به نسل افغان برایش نفرین می فرستدرسیاه دو جهان اند از تاریخ باید بیاموخت تن به ذلت ندهید بار دیگر گوشزد میکنم یا با پاکستان جدی بر خورد کنید یا اینکه کار را رها کنید نفر شایسته اهلیت کار داشته باشد در راس کار قرار گیردبا پاکستان قانونی جدی بر خورد کند. هر نقطه افغانستان عزیز مردمک چشم افغان های با ناموس و با غیرت با شرف است دفاع وجیبه فرد فرد با ناموس و با شرف تمامی اتباع کشور است. حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *