وزارت داخله: پولیس در تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری آینده، دست بالا دارد

مقام‌ها در وزارت داخله می‌گویند که پولیس ملی کشور در تأمین امنیت انتخابات دست بالا دار‌د. صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که این وزارت تأمين امنيت روند انتخابات را در اولویت کاری خواد قرار داده و آنان در جهت رفع چالش‌های فرا روی انتخابات آینده تلاش می‌کنند تا به گفته‌ی او، انتخابات به طور سراسری و در فضای امن برگزار شود.

او که در یک نشست خبری دیروز در کابل صحبت می‌کرد، هم‌چنان از تأمین امنیت روند انتخابات ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که تا‌کنون دو میلون نفر در 34 ولایت کارت رای دهی دریافت کرده‌اند. او می‌گوید که این یک دست‌آورد بزرگ برای افغانستان به شمار می‌رود.

به گفته‌ی سخن‌گوی وزارت داخله، همان‌طور که دو میلیون نفر بدون مشکل امنیتی کارت رای‌دهی دریافت کرده‌اند، وزارت داخله تلاش می‌کند ‌آنان بتوانند بدون مشکل امنیتی در انتخابات شرکت کنند. این در حالی است که کم‌تر از شش ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وشورای‌های ولایتی آینده باقی مانده است و مقام‌های امنیتی می‌گویند که برای تأمین امنیت انتخابات آمادگی‌های لازم را روی دست گرفته‌اند. سخن‌گوی وزارت امور داخله تأکید کرد که انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی در فضای امن در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری لویه جرگه مشورتی

صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت امور داخله می‌گوید که هیچ‌مشکل امنیتی برگزاری لوی جرگه‌ی مشورتی را تهدید نمی‌کند. پیش از این، رییس جمهور کرزی اعلام کرده بود که برای نظرخواهی در پیوند با امضای موافقت‌نامه‌ی امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده‌ی امریکا، تا یک‌‌ماه آینده، لویه جرگه‌ی مشورتی را در کابل برگزار می‌کند.

گفته شده است که این جرگه در پایان ماه عقرب سال روان خورشیدی بااشتراک دست‌کم ۳۰۰۰ تن برگزار می‌شود واز چهار تا ۷ روز، این جرگه به هدف چگونگی امضای موافقت‌نامه‌ی امنیتی با امریکا ادامه پیدا خواهدکرد. مقام‌های وزارت داخله هم‌چنان اطمینان دادند که در جریان برگزاری لویه جرگه‌ی مشورتی هیچ‌گونه مشکل امنیتی به وجود نخواهد آمد.

تعطیلی سفارت آلمان به دلیل تهدیدهای امنیتی؟

شماری از رسانه‌ها گزارش داده بودند که آلمان فعالیت سفارت خود را در کابل به دلیل تهدیدهای امنیتی موقتا متوقف کرده و از چند‌روز به این‌سو مسدود است. دلیل بسته شدن سفارت آلمان در کابل هشدار‌های جدی در مورد حمله‌ی تروریستی بر‌این سفارت خوانده شده، اما مقام‌های وزارت داخله این گزارش‌ها را بی‌اساس خواند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت امور داخله دیروز در نشست خبری گفت که تهدید امنیتی بر سفارت آلمان در کابل بی‌بنیاد است. او گفت که روز گذشته سفیر آلمان در کابل به وزارت داخله خواسته شد و با محمد عمر داود‌زی، وزیر امور داخله در این مورد دیدار وگفت‌و‌گو کرده است.

سخن‌گوی وزارت امور داخله تأکید کرد که ما آمادگی‌های لازم برای تأمین امنیت سفارت‌خانه‌ها در کابل را داریم و هیچ‌نگرانی در این مورد وجود ندارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *