واکنش‌های جنجالی در قبال افشای نام غاصبان زمین در مجلس نمایندگان

اطلاعات روز: به دنبال افشای نام غاصبان زمین، جنجال‌هایی میان برخی از نمایندگان به دلیل افشای نام حزب جنبش ملی و سید منصور نادری در مجلس نمایندگان به وجود آمد. با وجود انتقادهایی که در افشای نام غاصبان زورمند موجود است، اما افشای برخی از نام‌ها در لیست غاصبان، با واکنش برخی از نمایندگان روبه‌رو شده و آن را یک اتهام سیاسی خواندند.

رمضان جمعه‌زاده، عضو مجلس نمایندگان، افشای نام سید منصور نادری را به عنوان غاصب زمین، یک اتهام سیاسی خواند. او غصب شدن زمین‌های دولتی را توسط سید منصور رد کرد‌ و گفت، این کار برخی از حلقات مافیایی است که می‌خواهند شخصیت‌های ملی و وطن‌پرست را بدنام سازند. هم‌چنان بشیر احمد تینج، عضو دیگر مجلس نمایندگان و سخن‌گوی حزب جنبش ملی دست داشتن حزب جنبش ملی را در غصب زمین رد کرد‌ و گفت، حزب جنبش ملی در هیچ‌جایی از کشور زمینی را غصب نکرده و این یک قضاوت بی‌اساس بوده و اهداف سیاسی را با خود دارد.

شیر ولی وردک، معاون کمیسیون خاص گفت، ما نام غاصبان زمین را به اساس اسنادی که از مراجع ذی‌ربط به مارسیده، ترتیب داده‌ایم. در همین حال، زلمی مجددی، رییس کمیسیون خاص بررسی اعمال حکومت گفت، ما لیست را نظر به اسنادی که رسیده، بدون کدام تصرف ترتیب کرده‌ایم. وی هم‌چنان گفت: «در اسنادی که نزد ما وجود دارند، صد مورد دیده می‌شود که از طرف حزب جنبش ملی زمین‌ها قباله داده شده است‌». مجددی هم‌چنان گفت، آغاز غصب زمین به شکل بی‌رحمانه در زمان جنبش ملی در شمال کشور صورت گرفته است.

قدرت‌الله زکی، یک عضو مجلس نمایندگان گفت، موضوع غصب زمین جهت سیاسی داده نشود و غاصبان از هر‌حزب و قومی که باشد، عادلانه اعلام شود. وی هم‌چنان گفت، افشای نام غاصبان زمین درست است و زمین‌های زیادی در جاهای مختلف کشور غصب شده‌اند، اگر کسی ثابت کند که غصبی صورت نگرفته، من حاضرم از مجلس نمایندگان استعفا دهم.

با جنجال‌هایی که میان برخی از نمایندگان صورت گرفت، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس گفت، برای بررسی بیش‌تر این موضوع، مراجع ذی‌ربط به مجلس نمایندگان، به منظور توضیح بیش‌تر خواسته می‌شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *