برشنا: تیم تخنیکی برای ترمیم پایه‌های برق به بغلان اعزام شده است

اطلاعات روز: وحیدالله توحیدی، سخن‌گوی شرکت برشنا می‌گوید که تیم تخنیکی این شرکت به محل تخریب پایه‌های برق در دند شهاب الدین غوری رفته و درصورتی که ساحه از وجود ماین پاک‌سازی شود، آنان در مدت هشت الی نُه ساعت لین برق را وصل می‌کنند.
آقای توحیدی به روزنامه اطلاعات روز گفت که لین برق به‌صورت اضطراری وصل می‌شود و پس از سه روز پایه‌های برق را به‌صورت اساسی ترمیم می‌کنند.
گفته می‌شود ساحه‌ی که در آن پایه‌های برق تخریب گردیده است، ماین گذاری شده و نیروهای امنیتی در حال پاک‌سازی محل از ماین‌های جاه‌سازی شده می‌باشند.
دیروز جنرال ایوب سالنگی، معین ارشد وزارت داخله، در تویتر خود نوشت که دند شهاب الدین از وجود طالبان پاک‌سازی شده و منطقه برای شرکت برشنا امن است تا برق وارداتی ازبکستان به کابل را وصل کند.
سه هفته قبل هنگامی که نیروهای امنیتی افغانستان عملیات پاک‌سازی را در منطقه دند شهاب الدین در ولایت بغلان آغاز کردند، طالبان یک پایه برق را با ماین منفجر و یک پایه‌ی دیگر را اره کردند. قطع برق کابل باشندگان پایتخت را با مشکلات فراوان مواجه ساخته است و چرخ فابریکه‌های تولیدی نیز از فعالیت باز مانده است.