هیئت روسی: روسیه علاقه دارد در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند

هیئت روسی: روسیه علاقه دارد در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند

اطلاعات روز: روز سه‌شنبه هیئتی 30 نفره‌ متشکل از تاجران و مقام‌های حکومتی روسیه به کابل آمده و اعلام کرد که روسیه علاقه دارد در افغانستان در بخش‌های ساختمانی، سرک سازی، ساخت بند برق و فعال سازی بس‌های برقی سرمایه‌گذاری کند.
این هیئت روز سه‌شنبه با مسئولان اتاق تجارت و صنایع کشور در سومین نشست اقتصادی افغانستان و روسیه در کابل شرکت کرده و هم‌چنان گفت که روسیه مایل است صادراتش را به افغانستان افزایش دهد.
قرار است این هیئت با شماری از مقام‌های حکومتی از جمله وزیر مالیه و رییس بانک مرکزی دیدار کرده و پیشنهادات شان را برای همکاری‌های اقتصادی، با آنان در میان بگذارد. این هیئت در گام اول برای تسریع معاملات اقتصادی خواهان همکاری مستقیم بانک‌های کشور با بانک کاپیتال روسیه است.
روناد شکافو، نماینده اتاق تجارت روسیه در این نشست گفت که شرکت‌های بزرگ روسی حاضر اند در بخش ساخت زیربناها در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و در داوطلبی‌ها شرکت کنند.
افزایش واردات و صادرات میان افغانستان و روسیه، ارسال مواد غذایی، ساختمانی و سوختی از روسیه به افغانستان و صادرات میوه‌های تازه و خشک، قالین و گیاه‌های طبی از افغانستان به روسیه از طریق دریای والگا و بنادر کشورهای آسیای میانه از خواست‌های دیگر هیئت تجارتی روسیه است.
هیئت روسی گفته است که روسیه علاقه‌مند است تاجران افغانستان یک مرکز در مسکو داشته باشند و همه ساله محصولات خود را برای بازاریابی در آن مرکز به نمایش بگذارند.
مسئولان در اتاق تجارت و صنایع کشور گسترش روابط تجاری میان روسیه و افغانستان را برای کشور سودآورد می‌دانند.
سفر هیئت روسی در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً این کشور ۱۰ هزار میل کلاشینکوف را به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داد.
هم‌چنان روز یک‌شنبه ضمیر کابلوف، نماینده خاص روسیه برای افغانستان و پاکستان در دیدار با رییس جمهور غنی بر انکشاف اقتصادی و گسترش روابط تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *