اطلاعات روز

نیروهای بین‌المللی مستقر در ولایت هلمند مرکز نظامی طالبان را بمباران کردند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که نیروهای بین‌المللی یک مرکز نظامی مربوط به گروه طالبان را در این ولایت بمباران کرده که در نتیجه 22 عضو این گروه کشته شده‌اند.
عبدالرحمان سرجنگ، فرمانده پولیس ولایت هلمند به رسانه‌ها گفته است که این مرکز، در مرکز ولسوالی مارجه موقعیت داشت و در آن شماری از جنگ‌جویان خارجی نیز حضور داشتند.
فرمانده پولیس هلمند گفته است که افزون بر کشته شدن 22 تن، 4 تن دیگر از اعضای گروه طالبان زخمی شده‌اند.
بی‌بی‌سی فارسی نوشته است که گروه طالبان از این مرکز برای طراحی حملات خود در مقابل نیروهای امنیتی استفاده می‌کرده و یک مرکز آموزشی نیروهای طالبان نیز در همین محل فعالیت داشته است.
مقام‌های ولایت هلمند گفته‌اند که نیروهای بین‌المللی این عملیات را در هماهنگی با نیروهای امنیتی افغان انجام داده‌اند.
هرچند مرکز ولسوالی مارجه تحت کنترل دولت است اما منابع محلی می‌گویند مناطق روستایی این ولسوالی از تابستان سال گذشته به این طرف در کنترل طالبان می‌باشد.
پس از آن‌که در ماه حوت سال گذشته مقام‌های امنیتی هلمند گفتند که نیروهای ارتش از پایگاه‌های شان در ولسوالی موسی قلعه پس از ماه‌ها مبارزه سنگین با طالبان خارج شدند، هلمند در سرخط درشت خبرها جای گرفت. فرمانده قول اردوی 215 مستقر در هلمند گفته بود که حضور این نیروها در موسی قلعه اهمیت ندارد و از این نیروها در بخش‌های دیگر هلمند در برابر دشمن استفاده خواهد شد. عقب‌نشینی این نیروها از موسی قلعه این گمانه را ایجاد کرد که حکومت برخی مناطق را قرار است در اختیار طالبان قرار بدهد.
درحالی که پس از سال 2014 نقش عملیاتی نیروهای خارجی نیز در افغانستان پایان یافته و آنان تنها برای مشوره و آموزش نیروهای امنیتی افغان فعالیت خواهند کرد، اما اخیراً عملیات هوایی نیروهای امنیتی افغان و نظامیان بین‌المللی مستقر در کشور بر مواظع جنگ‌جویان مخالف دولت در ولایت هلمند افزایش یافته است. مقام‌های امنیتی افغان می‌گویند این عملیات تاکنون موفق بوده است.
در همین حال، نیروهای ویژه ارتش و پولیس کشور چهار زندان متعلق به گروه طالبان را به کنترل خود درآوردند و شماری زیادی از زندانی در آن‌ها را آزاد کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *