اطلاعات روز

رییس اداره عالی مبارزه با فساد اداری: مداخله‌های سیاسی و قومی سبب تأخیر در روند بررسی پرونده‌های فساد شده است

اطلاعات روز: سید غلام حسین فخری، رییس اداره عالی مبارزه با فساد اداری با انتقاد از عدم پیگیری پرونده‌های فساد اداری در کشور می‌گوید که مداخله سیاسی و قومی در کار نهادهای قضایی باعث شده است تا کار رسیدگی به این پرونده‌ها به تأخیر بیافتد.
به نقل از تلویزیون طلوع نیوز، وی تأخیر در رسیدگی پرونده متهان فساد اداری در وزارت شهرسازی را پرسش برانگیز اعلام کرده است.
آقای فخری گفته است: «متاسفانه در بررسی به این پرونده مانند پرونده‌های کلان دیگری فساد اداری تأخیر بیش از حد شد است، هنوز فیصله دادگاه اعلام نشده است و تاکنون در بررسی این پرونده قناعت مردم فراهم نشده است.»
در همین حال، کمیته مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری نیز گفته است تأخیر در رسیدگی به این پرونده خلاف قوانین کشور می‌باشد.
رییس جمهور اشرف غنی حدود یک سال پیش احمدشاه همت رییس شهرسازی کابل، محمد امین امین رییس املاک وزارت امور شهرسازی، گل‌ رحیم زیارمل رییس برنامه‌ ریزی، سید امان‌الله سادات مسئول مالی دفتر انسجام آپارتمان‌ها و محمد امین قانع مسئول دفتر انسجام آپارتمان‌های این وزارت و احمد نواز بختیار رییس تصدی خانه‌ سازی را به اتهام اختلاس میلیون‌ها دالر به لوی سارنوالی معرفی کرد.
اکنون پس از سپری شدن یک سال، آقای فخری می‌گوید تأخیر در رسیدگی به این پرونده پرسش برانگیز است. وی گفته است: «مداخله‌های سیاسی و قومی سبب شده است که در بررسی این پرونده مداخله صورت بگیرد و سبب تأخیر در بررسی این پرونده شود و این یک نگرانی جدی است.»
اما در مقابل، رییس دادگاه ابتدایی جرایم فساد اداری می‌گوید که این پرونده برای بار دوم به تازگی به این نهاد فرستاده شده و به‌زودی بررسی‌ها درباره آن شروع می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *