ایتالیا 92 میلیون یورو در ساخت سرک و خط آهن به ولایت هرات کمک کرد

اطلاعات روز: پاولو چین‎تی‎لون، وزیر خارجه‌ی ایتالیا روز سه‌شنبه در سفری به ولایت هرات بسته‌ی جدید کمک 92 میلیون یوروی کشورش به این ولایت را اعلام کرد.
وزیر خارجه‌ی ایتالیا در نشست خبری مشترک با محمد آصف رحیمی، والی هرات گفت که این مقدار پول جهت تکمیل خط آهن هرات- خواف و اسفالت سرک هرات – چشت به مصرف می‌رسد.
آقای چین‌تی‌لون همچنان گفته است که سرمایه‌گذاری‌های کشورش در بخش‌های امنيت، صحت، معارف و فرهنگ ولایت هرات از اهميت ويژه‌یی برخوردار است. او تأکید کرده که کشورش متعهد است که با افغانستان در بخش بازسازی به‌ویژه در عرصه‌های منابع بشری و زیربنایی همکاری کند.
او همچنان شرایط استراتژیک ولایت هرات بعد از رفع تحریم‌ها علیه ایران را با اهمیت خواند و تأکید کرد که تلاش‌ها به‌خاطر تقویت جایگاه ترانزیتی هرات افزایش خواهد یافت.
آصف رحیمی، والی هرات سفر وزیر خارجه ایتالیا را با اهمیت خوانده و گفت که ادامه‌ی همکاری ایتالیا امید به آینده را تقویت می‌کند.
آقای رحیمی نیز گفت که رفع تحریم‌ها علیه ایران روابط ترانزيتی در منطقه را تقویت نموده و اشتراك ايتاليا در تكميل خط آهن هرات، سرآغاز همكاری‌های سه‌جانبه بين ايران، افغانستان و ایتالیا خواهد بود.
بند سلما درولسوالی چشت موقعیت دارد و سرک آن بخشی از شاهراهی است که به دهلیز افغانستان شهرت دارد و هرات را به غور، دایکندی، بامیان و کابل وصل می‌کند. خط آهن هرات – خواف هم در آینده نقش ترانزیتی هرات را به شدت افزایش خواهد داد.