وزارت تجارت: قیمت مواد سوخت را ثابت نگه ‌می‌داریم

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت تجارت و صنایع کشور می‌گویند، قیمت‌های مواد سوخت را در کشور ثابت نگه می‌داریم. مزمل شینواری، معاون تجارتی وزارت تجارت و صنایع کشور گفت: «وزارت تجارت و صنایع تلاش می‌نماید تا قیمت موادهای سوختی را ثابت نگه‌دارد». این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که با بارندگی دو سه روز متواتر در کابل، یک‌باره قیمت مواد سوخت بالا رفت.

معاون تجارتی وزارت تجارت و صنایع کشور می‌گوید، عوامل متعدد در افزایش قیمت مواد سوخت می‌توانند تأثیرگذار باشند، که مسدود شدن سالنگ‌ها در اثر بارندگی یکی از این عوامل ‌است». به گفته‌ی ‌شینواری، مسدود شدن راه‌های مواصلاتی، تقاضای بیش از عرضه در بازار، مالیه‌‌های وزارت فواید عامه و اداره‌ی نورم و استندرد و هم‌چنان کاهش در انتقال مواد سوختی از سوی موترهای کلان باربری در فصل زمستان، از جمله‌ی عواملی‌اند که در قیمت موادهای سوخت تأثیر مستقیم دارد.

هرچند که هنوز چند‌ماه به زمستان مانده، اما شهروندان از افزایش قیمت موادهای سوختی نگران می‌باشند. مزمل شینواری می‌گوید: «انبارهای مواد سوختی نفت و گاز در شهر کابل در نظر گرفته شده‌‌اند تا بتوانند پاسخ‌گوی‌ شهروندان در فصل سرما باشند». به گفته‌ی مزمل، ذخیرگاه‌های نفت و گاز می‌توانند کنترول قیمت مواد سوختی نفت و گاز را ثابت نگه‌دارند. این در حالی است که قیمت هر کیلو گاز در بازار‌ کابل پس از بارندگی یک‌باره از 45 افغانی به 65 افغانی صعود کرد.

وزارت تجارت و صنایع کشور می‌گوید، قیمت هر کیلو گاز در بازار‌ کابل 60 افغانی تعیین گردیده است. به گفته‌‎ی معاون وزارت تجارت و صنایع، دوکان‌دارن حق ندارند‌ گاز را بالاتر از قیمت تعین شده‌ی آن بفروشند. قرار است که مقام‌های وزارت تجارت و صنایع به‌زودی با کشور روسیه و ترکمنستان وارد گفت‌وگو شده و در زمینه‌ی حل مشکلات موادهای سوختی که در ایام زمستان شهروندان با آن مواجه می‌شوند، وارد گفت‌وگو شده و مشکلاتی که از این ناحیه متوجه شهروندان می‌‌شوند‌ را حل نمایند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *