ظاهر عظیمی: گزارش پنتاگون بی‌اساس است

مقام‌های وزارت دفاع ملی دیروز (یک‌شنبه، 19 عقرب) گزارش وزارت دفاع ‌امریکا (پنتاگون) مبنی بر افزایش تلفات نیروهای امنیتی کشور را بی‌اساس خواندند. جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی این وزارت می‌گوید که گزارش وزارت دفاع ‌امریکا‌ در مورد افزایش تلفات نیروهای امنیتی کشور، «صدق» نمی‌کند.

پیش‌تر وزارت دفاع ‌امریکا (پنتاگون) با نشر گزارشی اعلام کرد که تلفات نیروهای امنیتی افغان در شش ماه اخیر سال جاری، 80 درصد افزایش یافته است. هم‌چنان در بخشی از این گزارش تأکید شده بود که تلفات نیروهای ائتلاف و امریکایی در شش ماه اخیر در افغانستان، شصت درصد کاهش یافته است. وزارت دفاع امریکا‌ هشدار داده بود که اگر حکومت افغانستان‌ پس از سال 2014 حمایت جامعه‌ی جهانی را با خود نداشته باشد، با خطر جدی روبه‌رو خواهد شد.

با این حال، مقام‌های وزارت دفاع کشور دیروز گزارش وزارت دفاع ‌امریکا (پنتاگون) مبنی بر افزایش تلفات هشتاد درصدی نیروهای امنیتی کشور را رد کرد‌ند. این وزارت اما‌ تأیید می‌کند که در شش ماه اول سال جاری‌ تلفات نیروهای افغان نسبت به سال‌های گذشته‌ چهارده درصد افزایش داشته است. در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است: «به دلیل انتقال مسئولیت رهبری عملیات‌ها از نیروهای خارجی به افغان، تلفات نسبت به سال‌های قبل‌ چهارده درصد افزایش داشته است».

اما در خبرنامه تأکید شده که افزایش تلفات هشتاد درصدی نیروهای امنیتی کشور صحت ندارد و وزارت دفاع امریکا اخیراً نیز بر‌این مسئله معترف شده‌ است. هم‌چنان در خبرنامه آمده است: «با توجه به وسعت عملیات علیه طالبان، تلفات نیروهای امنیتی کشور نسبت به سال گذشته‌ افزایش داشته، اما نه هشتاد درصد». براساس خبرنامه، نیروهای اردوی ملی‌ در جریان شش ماه گذشته‌ نزدیک به 100 عملیات زمینی را علیه شورشیان راه‌اندازی کرده‌اند. آنان هم‌چنان تأکید می‌کنند که نیروهای ارودی ملی توانایی مقابله با شورشیان را دارند. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *