تأکید اتحادیه‌ی اروپا بر برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان

اتحادیه‌ی اروپا دیروز (چهارشنبه) اعلام کرده است که این نهاد بر برگزاری یک انتخابات شفاف در افغانستان تأکید دارد و در چند سال گذشته تا‌کنون نیز میلیون‌ها دالر به افغانستان کمک کرده است. این اتحادیه با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که از سال 2003 تا‌کنون اتحادیه‌ی اروپا 140 میلیون دالر برای انتخابات افغانستان متعهد شده است که یک سوم این پول برای انتخابات سال آینده اختصاص یافته است.
خبرنامه می‌افزاید که کمک‌های اتحادیه‌ی اروپا برای انتخابات افغانستان نسبت به هر زمان دیگر در بالاترین سطح آن قرار دارد. این اتحادیه گفته است که انتخابات سال آینده نسبت به انتخابات‌های دیگر در افغانستان از هزینه‌ی کمتری برخوردار است.
اتحادیه‌ی اروپا پس از ایالات متحده‌ی امریکا بزرگ‌‌ترین کمک‌ کننده‌ی افغانستان به شمار می‌رود. پیش‌تر نیز مقام‌های این اتحادیه اعلام کرده بودند که کمک‌های دراز‌مدت این اتحادیه به افغانستان به صورت دراز‌مدت ادامه دارد و این اتحادیه افغانستان را تنها نخواهد گذاشت. با این حال در خبرنامه‌ی اتحادیه‌ی اروپا گفته شده که این اتحادیه هم‌چنان تمویل کننده‌ی کلیدی برنامه‌ی تذکره‌های الکترونیکی در افغانستان است که با تصویب شدن آن راه‌حل دراز‌مدت برای ثبت نام رای دهندگان افغان به دست خواهد آمد.
هم‌چنان این اتحادیه از فعالیت‌های کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتی و کمیسیون رسانه‌ها به طور کامل حمایت خود را اعلام کرده است تا انتخابات آینده شفاف و مشروع مطابق قانونی اساسی و قوانین انتخاباتی برگزار شود. این اتحادیه در خبرنامه از نامزدان ریاست جمهوری آینده، پارلمان افغانستان و حکومت کشور خواسته است تا با هم کار کنند و بر انتقال دموکراتیک قدرت در کشور با موفقیت جامه‌ی عمل بپوشانند. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *