فرمانده پولیس میدان وردگ: رییس شورای ولایتی از طالبان حمایت می‌کند

اطلاعات روز: جنرال احمد فهیم قایم فرمانده پولیس ولایت میدان وردگ می‌گوید که اختر محمد طاهری رییس شورای ولایتی این ولایت از «مخالفان مسلح دولت» حمایت می‌کند و در مواردی مانع تطبیق پروژه‌های عام‌المنفعه می‌شود.
دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس میدان وردگ با نشر بیانیه‌یی به نقل از جنرال قایم نوشته که اختر محمد طاهری مردم را تشویق می‌کرده که مانع تطبیق پروژه برق وارداتی 220 کیلوات شوند. به همین دلیل کار این پروژه سه سال تعطیل شد.
در بیانیه آمده است که پس از دستور رییس‌جمهور غنی و سپردن تامین امنیت این پروژه به جنرال قایم، در نهایت پس از هشت ماه این پروژه تکمیل شد.
فرمانده پولیس میدان وردک با اشاره به اختتاف یک انجنیر هندی پروژه‌ی برق وارداتی 220 کیلوات، گفته احتمالن رییس شورای ولایتی میدان وردک نیز در این «دسیسه» دست داشته است.
در بیانیه به نقل از فرمانده پولیس میدان وردگ آمده است: «رییس شورای ولایتی همیشه به کمک و حمایت از مخالفان دولت تلاش کرده است تا این ولایت را یک ولایت ناامن نشان داده ازوضعیت بد امنیتی به سودش استفاده کند.»
جنرال قایم مدعی شده که از بدو تقررش به عنوان فرمانده پولیس ولایت میدان وردگ، در چندین مورد، از به آتش کشیده شدن تانکرهای تجاری که توسط افراد مسلح وابسته به رییس شورای ولایتی میدان، انجام می‌شد، جلوگیری کرده است.
اختر محمد طاهری رییس شورای ولایتی میدان وردک اما این داعاها را بی اساس می‌خواند و رد می‌کند. او به اطلاعات روز گفت که فرمانده پولیس ولایت میدان وردگ در فساد اداری دست دارد و در تامین امنیت ولایت میدان نیز ناکام بوده است.
قرار است فردا (پنج‌شنبه؛ شش میزان) آقای طاهری در رابطه به این ادعاها، کنفرانسی مطبوعاتی دایر کند.