عملیات نظامی «طوفان صحرا» برای پاکسازی ولسوالی واغظ غزنی آغاز شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی از آغاز عملیات نظامی «طوفان صحرا» به‌هدف پاکسازی ولسوالی واغظ این ولایت از وجود شورشیان خبر می‌دهند.
دفتر رسانه‌های والی غزنی امروز (دوشنبه، 19 جدی) با نشر خبرنامه‌یی گفته است که عملیات «طوفان صحرا» در ولسوالی واغظ، شب گذشته آغاز شد.
عبدالکریم متین والی غزنی، جنرال شعورگل فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر، پاسوال محمد زمان فرمانده پولیس و جنرال حفیظ الله حکیمی رییس امنیت ملی غزنی برای برسی چگونگی عملیات نظامی امروز به ولسوالی واغظ رفتند.
عملیات نظامی «طوفان صحرا» از هفته‌ی گذشته به‌ این‌سو در مربوطات مرکز و ولسوالی‌های اندر و ده‌یک ولایت غزنی آغاز شده است.
به گفته‌ی مقام‌های غزنی، در این عملیات در کنار نیروهای ارتش ملی، پولیس و امنیت ملی غزنی نیروهای کماندو و نیروهای هوایی افغانستان نیز حضور دارند.
فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تند گفته است تاکنون در جریان عملیات در ولسوالی واغظ ۱۳ هراس‌افگن کشته و پنج تن آنان زخمی شده‌اند که اجساد شماری از آن‌ها در روستای «گدول شمشیر» این ولسوالی باقیمانده است. گفته شده که در این عملیات به نیروهای امنیتی آسیب نرسیده است.
عبدالکریم متین، والی غزنی هدف از راه‌اندازی این عملیات را رفع تهدیدات دشمن و از بین بردن لانه‌های آنان در ولسوالی واغظ خوانده و گفته است که عملیات تا پاکسازی کامل این ولسوالی ادامه خواهد یافت.