MOD

خالد به فرماندهان امنیتی ننگرهار: شما به گونه‌ی مستقلانه صلاحیت راه‌اندازی عملیات را دارید

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور امروز (سه‌شنبه، ۶ حمل) در جمعی از نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار خطاب به فرماندهان آ‌ن‌ها گفته است که آن‌ها پس ازاین به گونه‌ی مستقلانه صلاحیت راه‌اندازی عملیات نظامی را دارند.

در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت دفاع ملی به نشر رسیده، به نقل از گفته‌های آقای خالد آمده است که این فرماندهان نظامی، این صلاحیت را بدون «انتظارکشی بیش از حد» هدایات و اوامر از مقامات وزارت دارند.

او همچنان با خوب‌خواندن هماهنگی امنیتی میان نظامیان کشور در این ولایت گفته است که به منظور تصمیم‌گیری بهتر، به هماهنگی بیشتری نیاز است.

آقای خالد در این نشست وضعیت امنیتی در این ولایت را نیز در حال بهترشدن خوانده و افزوده است که این بدان معنا نیست که نیروهای امنیتی اقدامات احتیاطی نداشته باشند.

به گفته‌ی او، باید نیروهای امنیتی در هر حالت آمادگی کامل برای تهدیدات امنیتی داشته باشند.

از سویی هم، سرپرست وزارت دفاع ملی به رهبری نیروهای امنیتی ننگرهار دستور داده است که از تمامی امکانات برای انتقال اجساد کشته‌شدگان و زخمیان نیروهای دفاعی و امنیتی و رساندن آنان به خانواده‌های آسیب‌دیدگان نیروهای امنیتی استفاده کند.

به نقل از اعلامیه‌ی وزارت دفاع ملی، آقای خالد به همراه اسکات میلر، فرمانده نیروهای حمایت قاطع و خوشحال سادات، معین ارشد وزارت امور داخله‌ی کشور صبح امروز برای بررسی اوضاع امنیتی ننگرهار به این ولایت رفته‌اند.

این مقام‌های ارشد امنیتی کشور و نیروهای حمایت قاطع در حالی به این ولایت سفر می‌کند که دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی اچین این ولایت، ۸۷ عضو گروه داعش در ۲۴ ساعت گذشته کشته شده‌اند.