در درگیری‌های دو هفته‌ی داعش و طالبان در جوزجان ۳۰۰ تن از دو طرف کشته و زخمی شده‌اند

در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در بدخشان ۲۵ عضو طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در شمال کشور امروز (یک‌شنبه، ۲۵ حمل) اعلام کردند که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در ولسوالی جرم ولایت بدخشان، ۲۵ عضو طالبان به شمول چهار عضو خارجی این گروه کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان این حمله، ۱۱ عضو دیگر این گروه نیز زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان پس از آن شروع شد که افراد طالبان حوالی ساعت هفت شام روز گذشته (شنبه، ۲۴ حمل) بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی جرم یورش بردند.

آقای رضایی افزود که این درگیری‌ها پس از پنج ساعت با رسیدن نیروهای کمکی ارتش از شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان به عقب زده شده است.

او همچنان تأکید کرد که خطر حملات دوباره‌ی طالبان در ساحات این ولسوالی دفع شده است و اوضاع در کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

ولایت بدخشان در شمال – شرق کشور از ولایت‌های نسبتا امن است که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارد.

این گروه حدود دو هفته پیش (۹ حمل) کنترل ولسوالی ارغنج‌خواه در ۱۵ کیلومتری شهر فیض‌آباد را نیز برای سه روز در دست گرفته بود.