چهار کارمند صحی در کابل به علت غفلت وظیفوی از کار برکنار شدند

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز (یک‌شنبه، ۲۲ ثور) اعلام کرده است که چهار کارمند صحی «شفاخانه‌ی وزیر محمداکبرخان» در کابل به علت غفلت وظیفوی از کار برکنار شده‌اند.

در حکمی که از سوی وزارت صحت عامه به نشر رسیده، از این افراد به نام‌های «احسان‌الله تورکی»، به عنوان متخصص اورتوپیدی بخش عاجل شفاخانه‌ی وزیر محمداکبر خان و «احمدشاه»، «میرویس» و «عبدالوارث»، به عنوان نرس‌های این بخش این شفاخانه یاد شده است.

به نقل از این حکم که به امضای فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه‌ی کشور رسیده، آمده است که در زمان «نوکریوالی» این افراد به تاریخ ۱۵ ثور سال روان خورشیدی به مریضانی که به بخش عاجل این شفاخانه مراجعه کرده‌اند، توجهی صورت نگرفته بوده است.

در این حکم آمده است: «در ابتدا با وجود این‌که در ساحه داکتر نواکریوال و نرس‌های مربوطه موجود می‌باشند، اما به مریض توجهی صورت نگرفته است… این خود نشان‌دهنده‌ی غفلت و بی‌اعتنایی در اجرای وظیفه می‌باشد. از اینکه بخش عاجل از جمله بخش‌های مهم و حیاتی شفاخانه بوده و مریضانی که به این بخش مراجعه می‌نمایند، به حالت وخیم قرار داشته که یک لحظه بی‌توجهی، سبب از بین‌رفتن حیات مریض می‌شود.»

آقای فیروز در این حکم نگاشته است: «آن عده از کارمندان شامل پیشنهاد که در وظیفه غفلت کرده‌اند و قبلا مراحل تأدیبی (توصیه،‌ اخطار و کسر معاش)‌ را گرفته باشند، مطابق قانون خدمات ملکی فسخ قرارداد شوند.»