شکست طالبان در جنوب‌‌‌شرق هرات؛ ولسوالی‌های اوبه و پشتون زرغون از وجود طالبان پاکسازی شد

اطلاعات روز – هرات: منابع امنیتی در ولایت هرات می‌گویند که پس از چهار روز عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های «اوبه» و «پشتون زرغون»، این ولسوالی‌ها از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی شده است.

عبدالاحد ولی‌‎زاده، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات از سوی نیروهای پولیس ملی، ارتش، امنیت ملی، پولیس امن و نظم عامه و قطعه 555 تحت رهبری امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس این ولایت راه‌اندازی شده بود و روز دوشنبه (27 جوزا) به پایان رسیده است.

به گفته‌ی او، در جریان این عملیات 12 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و 15 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

همچنان در جریان این عملیات در کنار کشف و خنثاسازی ده حلقه ماین بشکه‌ای، یک ذخیره‌گاه مهمات و مواد انفجاری طالبان نیز از سوی نیروهای امنیتی کشف و از بین برده شده است. پولیس هرات می‌گوید که طالبان از این مواد انفجاری در ساخت ماین‌های کنار جاده‌ای و هدف قراردادن نیروهای امنیتی استفاده می‌کردند.

از سویی هم دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس هرات در یک اعلامیه گفته است که نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های این ولایت با شهروندان خارجی می‌جنگند. به نقل از اعلامیه، در جریان عملیات چهار روزه در ولسوالی‌های «اوبه» و «پشتون زرغون» هرات دست‌کم بیست روستا از وجود گروه طالبان پاکسازی شده و جنگ‌جویان گروه طالبان مجبور به فرار شده‌اند.

این عملیات در حالی به پایان رسیده است که در پی افزایش تحرکات طالبان در بیش‌تر ولسوالی‌های هرات طی هفته‌های اخیر، نمایندگان شورای ولایتی و فعالان مدنی در هرات نسبت به بی‌توجهی دولت به این مناطق انتقاد کرده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *