عبدالحمید خراسانی، یکی از «خطرناک‌ترین» مجرمان بازداشت شد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی اعلام کرد که عبدالحمید خراسانی، یکی از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مجرمان در کشور، صبح امروز (سه‌شنبه، ۴ سرطان) از سوی پولیس کابل بازداشت شده است.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله به روزنامه اطلاعات روز گفت: «عبدالحمید خراسانی  از ساحه‌ی سرک میدان‌هوایی در حوزه‌ی دهم امنیتی زمانی بازداشت شده که می‌خواسته است در جریان تظاهرات با پولیس درگیر شود.»

آقای رحیمی افزود که این فرد متهم به باج‌گیری از تاجرهای کوچک، تیل‌فروشان و دکانداران و نیز چندین مورد اختطاف، قتل، چپاول‌گری، رهزنی و زورگویی می‌باشد.

همچنان به گفته‌ی او، داشتن افراد مسلح جنایت‌پیشه، قاچاق مواد مخدر به‌خصوص در ۱۸ سنبله به بهانه‌ی کاروان عزاداری، ایجاد ترس و ارعاب در میان شهروندان کابل، دشنام و هتک حرمت به‌ شمار زیادی از اراکین به‌صورت صوتی و تصویری و به آتش‌کشیدن پرچم افغانستان نیز از دیگر جرم‌های عبدالحمید خراسانی می‌باشد.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور افزود که خراسانی در لیست مجرمین سازمان‌یافته‌ی این وزارت بود که برای بازداشت او چندین بار عملیات‌ راه‌اندازی شده بود.

این در حالی است که در جریان یک ماه گذشته، عنایت قُچی و نبی کوهبندی، از سردسته‌های خطرناک شبکه‌‌های سازمان‌یافته‌ی جرمی در شهر کابل کشته شده‌اند.