GMIC

هارون چخانسوری به‌حیث معاون «حکومت‌داری و برنامه‌ها»ی ریاست دفتر رییس‌جمهور تعیین شد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی با صدور فرمانی، «معاونیت حکومت‌داری و برنامه‌ها» را در تشکیل ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری ایجاد و محمدهارون چخانسوری را به‌حیث معاون حکومت‌داری و برنامه‌ها تعیین کرده است.

در متن فرمان آقای غنی که امروز (شنبه، 8 سرطان) منتشر شده، آمده است که این معاونیت به‌منظور انسجام هرچه بهتر، تسهیل و تعقیب برنامه‌های کاری حکومت و تطبیق متمرکز بر نتایج برنامه‌ها و هدایات مقام عالی ریاست‌جمهوری، ایجاد شده است.

همچنان در بخشی از این فرمان آمده است که آقای چخانسوری به‌حیث معاون حکومت‌داری و برنامه‌ها، می‌تواند در جلسه‌های کابینه و شوراهای ریاست‌جمهوری شرکت کند.

براساس این فرمان، «معاونیت حکومت‌داری و برنامه‌ها» با ساختارهای «ریاست انسجام امور کابینه»، «ریاست هماهنگی شوراهای عالی ریاست‌جمهوری»، «ریاست تعقیب اوامر و هدایات مقام ریاست‌جمهوری»، «ریاست تشریفات ریاست‌جمهوری» و «واحد دستیار خاص مقام ریاست‌جمهوری» ایجاد شده است.

آقای چخانسوری پیش از این به‌عنوان معاون ارتباطات استراتژیک و رسانه‌های اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری و همچنان سخن‌گوی ریاست‌جمهوری ایفای وظیفه می‌کرد.