انتخابات هیأت اداری مجلس نمایندگان؛ معاونان مجلس انتخاب شدند

اطلاعات روز: در سومین روز انتخابات برای تعیین هیأت اداری مجلس نمایندگان امروز (سه‌شنبه، ۱۱ سرطان) امیرخان یار به‌عنوان معاون اول و احمدشاه رمضان به‌عنوان معاون دوم این مجلس انتخاب شدند.

آقای یار، نماینده‌ی ولایت ننگرهار و آقای رمضان نیز نماینده‌ی ولایت بلخ در مجلس نمایندگان می‌باشند.

محمدعلی اخلاقی، عضو مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که در انتخابات برای تعیین هیأت اداری مجلس نمایندگان که نصاب مجلس ۲۳۶ رأی بود، هیچ یک از نامزدان منشی و نائب منشی نتوانستند رأی لازم (۱۱۹ رأی) را به‌دست بیاورند.

آقای اخلاقی گفت که در انتخابات برای تعیین معاون اول این مجلس، آقای یار با محمدالله بتاش، نماینده‌ی ولایت قندوز نامزد بودند که در نتیجه آقای یار با گرفتن ۱۳۱ رأی معاون اول مجلس نمایندگان انتخاب شد.

همچنان به گفته‌ی این عضو مجلس، برای معاونت دوم مجلس نیز احمدشاه رمضان و سید احمد سیلاب، نماینده‌ی ولایت هلمند کاندیدا بودند که در نتیجه آقای رمضان با کسب ۱۱۹ رأی به‌عنوان معاون دوم مجلس انتخاب شد.

از سویی هم، آقای اخلاقی افزود که انتخابات برای تعیین منشی مجلس میان خدیجه الهام، عبدالقادر قلات‌وال و سیدطاها صادق و انتخابات برای تعیین نایب منشی مجلس نمایندگان نیز میان ذکیه سنگین، نظیفه ذکی، عبدالبصیر عثمانی و نعمت‌الله کریاب برگزار شد، اما هیچ یک از نامزدان یادشده نتوانستند رأی لازم را به‌دست بیاورند.

با این‌حال مرحله‌ی بعدی انتخابات برای انتخاب منشی میان قلات‌وال و صادق و انتخابات برای انتخاب نایب منشی میان نظیفه ذکی و نعمت‌الله کریاب که بیش‌ترین رأی را به‌دست آورده‌اند، برگزار می‌شود.

پیش از این در دو دور دیگر انتخابات برای تعیین هیأت اداری مجلس که در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه (9 و 10 سرطان) برگزار شده بود، نمایندگان مجلس نتوانستند این هیأت را تعیین کنند.

انتخاب رییس و هیأت اداری مجلس نمایندگان همواره با جنجال‌هایی روبه‌رو بوده است. انتخابات بر سر تعیین رییس این مجلس حدود یک‌ونیم ماه به درازا کشید تا این‌که سرانجام میررحمانی رحمانی به تاریخ ۸ سرطان به عنوان رییس این مجلس انتخاب شد.