یک فرمانده مشهور گروه طالبان با 9 همراهش در درگیری با پولیس در هرات کشته شدند

اطلاعات روز – هرات: منابع امنیتی در ولایت هرات می‌گویند که در نتیجه‌ی درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی «کرخ» این ولایت، ملا غوث‌الدین از فرماندهان برجسته‌ی این گروه همراه با 9 نفر از افراد تحت امرش کشته و 15 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت 11:00 شب گذشته (جمعه، 14 سرطان) بر پاسگاه‌های امنیتی در منطقه‌ی «معلومه»ی ولسوالی «کرخ» حمله کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شده و فرار کرده‌اند.

آقای ولی‌زاده همچنان گفت که در جریان این درگیری چهار نفر از نیروهای امنیتی و نیروهای خیزش مردمی نیز کشته و شش نفر دیگر از نیروهای امنیتی و خیزش مردمی زخمی شده‌اند.

ولسوالی کرخ در شرق ولایت هرات از ولسوالی‌های نسبتا امن به‌شمار می‌رود.

از سویی هم، فعالان مدنی هرات با ابراز نگرانی نسبت به افزایش تحرکات طالبان در ولسوالی‌های امن این ولایت، از مسئولان خواستار برخورد قاطع با هراس‌افگنان هستند.

سید اشرف سادات از فعالان مدنی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که حمله‌ی شب گذشته طالبان به ولسوالی «کرخ» زنگ هشدار را به صدا درآورده است.

او افزود که در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری و داغ‌شدن تنور مذاکرات صلح با طالبان تحرکات این گروه با گذشت هر روز افزایش می‌یابد.

با این حال در هفته‌های اخیر ولسوالی‌های شرق و جنوب‌شرق ولایت هرات شاهد نبردهای خونین میان طالبان و نیروهای امنیتی بوده است که طرف های درگیر متحمل تلفات جانی و خسارات مالی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *