هیأت طالبان برای مذاکره با سازمان ملل به امارات رفت

«در یک هفته‌ی اخیر 56 جنگ‌جو و 22 فرمانده گروه طالبان در بلخ کشته شده‌اند»

اطلاعات روز: مقام‌های ارتش در شمال کشور اعلام کرده‌اند که در یک هفته‌ی گذشته در نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای زمینی و هوایی افغان در چهار ولسوالی ولایت بلخ 78 جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول 22 فرمانده مهم این گروه کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین امروز (دوشنبه، 24 سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات از سوی نیروهای کماندو به کمک نیروهای هوایی و دیگر نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی‌های چهاربولک، چمتال، بلخ و دولت‌آباد ولایت بلخ راه‌اندازی شده بود.

آقای رضایی همچنان گفت که در نتیجه‌ی این عملیات تصفیوی شماری از روستاها در چهار ولسوالی یادشده از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی شده و 77 جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان به‌شمول 17 فرمانده این گروه زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، از آغاز این عملیات مشترک تا کنون چندین قرارگاه کوچک و بزرگ طالبان از بین برده شده است.

سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین افزود که در این مدت بیش از 20 حلقه ماین نیز از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشف و از بین برده شده است.

آقای رضایی گفت که در این عملیات تنها 7 نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی زخمی شده و به غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است. به گفته‌ی او عملیات تصفیوی در ولسوالی‌های چهاربولک، دولت‌آباد، چمتال و بلخ همچنان ادامه دارد.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت بلخ در شمال کشور از ولایت‌های نسبتا امن به حساب می‌آید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن حضور و فعالیت دارد.