۳۰ جنگ‌جوی قطعه‌ی سرخ طالبان به‌شمول سه فرمانده آنان در ننگرهار کشته شدند

۳۰ جنگ‌جو و مسئول نظامی نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی خوشی لوگر کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت لوگر تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی و عملیات زمینی نیروهای ویژه‌ی پولیس در شهر پل‌علم، مرکز این ولایت ۳۰ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.

شاپور احمدزی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت لوگر به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته (دوشنبه، ۲۴ سرطان) در روستای «کمال‌خیل» شهر پل‌علم راه‌اندازی شده بود.

آقای احمدزی افزود که هدف این حمله یک تجمع گروه طالبان در نزدیکی مسجد روستای کمال‌خیل بوده است.

به گفته‌ی او، مسئول نظامی نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی خوشی، قاری حمیدالله، نعمت‌الله از سرگروپان این گروه و قدرت‌الله، از فرماندهان قطعه‌ی سرخ این گروه نیز در جمع کشته‌شدگان این حمله شامل‌اند.

از سویی هم، سخن‌گوی فرماندهی پولیس لوگر گفت که در جریان این حمله‌‌ی نیروهای ویژه‌ی پولیس، دو کودک نیز کشته و سه غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. هویت غیرنظامیان زخمی‌شده مشخص نشده است.

با این حال اما گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده است که این بمباردمان از سوی نیروهای امریکایی صورت گرفته و یک نشست غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

به نقل از اعلامیه‌ی این گروه، در این حمله، مسجد روستای کمال‌خیل به‌گونه‌ی کامل تخریب شده و ۳۴ غیرنظامی نیز در آن کشته و زخمی شده‌اند.

ولایت لوگر در جنوب کابل از ولایت‌های ناامن کشوب به حساب می‌آید که جنگ‌جویان طالبان در اکثر ولسوالی‌های آن به‌شمول شهر پل‌علم فعالیت گسترده دارند.