reuters

در یک ماه اخیر دست‌کم 110 جنگ‌جوی گروه طالبان در فراه کشته شده‌اند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت فراه می‌گویند که در یک ماه اخیر در نتیجه‌ی عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی و حملات جنگ‌جویان گروه طالبان در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت دست‌کم 110 جنگ‌جوی طالب کشته و 86 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

محب‌الله محب، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت فراه به روزنامه اطلاعات روز گفت که این جنگ‌جویان در فاصله‌ی زمانی اول الی سی‌ام سرطان کشته و زخمی شده‌اند به گفته‌ی او، در این مدت 15 جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول 5 عضو خارجی این گروه نیز بازداشت شده‌اند.

آقای محب همچنان گفت که در این مدت هشت کارخانه‌ی تولید و پروسس مواد مخدر گروه طالبان که ظرفیت تولید 300 تُن مواد مخدر را داشته، از سوی نیروهای امنیتی از بین برده شده است.

به گفته‌ی او، در جریان یک ماه اخیر 47 حلقه ماین کنار جاده‌ای که از سوی این گروه برای هدف قراردادن نیروهای امنیتی جاسازی شده بود، نیز کشف و خنثا شده است.

سخن‌گوی پولیس فراه در عین حال می‌گوید که در یک ماه اخیر دست‌کم 20 نفر از نیروهای امنیتی در نتیجه‌ی درگیری با جنگ‌جویان طالبان کشته و 27 نفر دیگر از این نیروهای زخمی شده‌اند.

از سویی هم، شاه‌محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه آمار تلفات نیروهای امنیتی را بیش‌تر از این عنوان می‌کند. آقای نعیمی به روزنامه اطلاعات روز گفت که در یک ماه اخیر بیش از 100 نفر از نیروهای امنیتی در درگیری با جنگ‌جویان طالبان کشته شده‌اند.

به گفته‌ی او، ولایت فراه کمربند امنیتی مطمیینی به‌منظور مهار حملات طالبان ندارد و پاسگاه‌های امنیتی در این ولایت به‌راحتی به‌دست این گروه سقوط می‌کند.