Ibrahim Mowahid

«در یک هفته‌ی اخیر بیش از 100 هزار گردش‌گر از بند امیر بامیان دیدن کرده‌اند»

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت بامیان اعلام کرده‌اند که در یک هفته‌ی اخیر بیش از 100 هزار گردش‌گر داخلی از ساحات تاریخی، مناظر طبیعی و پارک ملی بند امیر بازدیده کرده‌اند و این رقم در حال افزایش است.

همزمان با این طاهر زهیر، والی بامیان روز گذشته (پنج‌شنبه، 24 اسد) در پنجاه و نهمین جلسه‌ی کمیته‌ی پارک ملی از سرمایه‌گذاران خواسته است که به‌منظور افزایش ظرفیت توریستی و ایجاد اماکن و مراکز تسهیلاتی و جاذبه‌های گردش‌گری در پارک ملی بند امیر سرمایه‌گذاری کنند.

آقای زهیر حضور بیش از 100 هزار گردش‌گر داخلی از بند امیر و ساحات دیدنی بامیان را بی‌سابقه عنوان کرده است. او افزوده است که با توجه به افزایش این آمار، لازم است اداره‌ی محلی و ادارات ذی‌ربط برای پذیرایی بهتر از گردش‌گران و توسعه‌ی گردش‌گری مدیریت سالم داشته باشند.

براساس اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی بامیان، در پنجاه و نهمین جلسه‌ی کمیته‌ی پارک ملی همچنان در مورد «تنظیم پارکینگ وسایط نقلیه، رعایت نظافت توسط هوتل‌داران و تقویت فرهنگ هوتل‌داری، جدیت در پاکی و نظافت تشناب‌های عمومی، مدیریت درست قایق‌ها و جلوگیری از بی‌نظمی و قیمت‌ها مطابق نرخ‌های داده‌شده‌ی شاروالی، مدیریت زباله و حفظ‌الصحه‌ی محیط‌زیستی و جلوگیری از نوشکن و همچنین شکار حیوانات و صید ماهی» بحث و گفت‌وگو شده است.

بند امیر در سال 1388 خورشیدی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست افغانستان به‌عنوان نخستین پارک ملی این کشور شناخته شد. همه ساله هزاران گردش‌گر داخلی و خارجی از این پارک دیدن می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *