۳۰ جنگ‌جوی قطعه‌ی سرخ طالبان به‌شمول سه فرمانده آنان در ننگرهار کشته شدند

در دو رویداد امنیتی در بلخ، ۱۷ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در شمال کشور اعلام کرده‌اند که در نتیجه‌ی دو رویداد جداگانه‌ی امنیتی در ولایت بلخ، ۱۷ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ای که امروز (یک‌شنبه، ۲۷ اسد) از سوی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین به نشر رسیده، آمده است که این جنگ‌جویان طالبان در نتیجه‌ی درگیری مستقیم با نیروهای امنیتی و راه‌اندازی یک عملیات هوایی در ۲۴ ساعت گذشته کشته شده‌اند.

به نقل از اعلامیه در این دو رویداد که در روستاهای «قرچی‌گگ» و «بربر» ولسوالی دولت‌آباد رخ داده است، ۲۰ جنگ‌جوی این گروه نیز زخمی شده‌اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنان افزوده است که یک باب قرارگاه «راهبردی» این گروه در جریان این عملیات هوایی و درگیری‌ها از بین برده شده است.

این در حالی است که دیروز (شنبه، ۲۶ اسد) نیز این قول اردو با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که در نتیجه‌ی یک مورد درگیری مستقیم نیروهای امنیتی و دفاعی و یک مورد حملات هوایی در ولسوالی‌های دولت‌آباد و شولگره‌ی ولایت بلخ، ۳۵ جنگ‌جوی طالبان کشته و هفت جنگ‌جوی دیگر آنان زخمی شده‌اند.

ولایت بلخ در شمال کشور از ولایت‌های نسبتا امن به حساب می‌آید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن حضور و فعالیت دارد.