58 جنگ‌جو به‌شمول سه فرمانده مهم گروه طالبان در بلخ کشته شدند

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در شمال کشور اعلام کرده‌اند که در 24 ساعت گذشته در نتیجه‌ی عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ولایت بلخ، 58 جنگ‌جوی طالب به‌شمول سه فرمانده مهم این گروه کشته شده‌اند.

قول اردوی 209 شاهین در اعلامیه‌ای گفته است که این جنگ‌جویان در عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در روستاهای «قلند خلیلی» و «سیاه آب» ولسوالی شولگره، روستای «بوریاباف» و «زرگرتپه» ولسوالی بلخ ولایت بلخ کشته شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، در میان کشته‌شدگان، قاری نورالهدی، فرمانده قطعه سرخ طالبان و مولوی شیرین، مسئول نظامی و معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی شولگره و همچنان مولوی عبدالاحد، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی چهارکنت شامل کشته‌شدگان اند.

همچنان گفته شده است که در جریان این عملیات‌ها هفت جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان زخمی شده‌اند. در میان زخمی‌شدگان قاری صلاح‌الدین، ولسوال تازه‌تعیین‌شده‌ی طالبان برای ولسوالی چهارکنت نیز شامل است.

در اعلامیه‌ی قول اردوی 209 شاهین آمده است که در این عملیات یک قرارگاه طالبان و هفت عراده موترسایکل همراه با مقداری سلاح و مهمات این گروه از بین برده شده است.

در مورد تلفات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در جریان این عملیات چیزی گفته نشده است.

گروه طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت بلخ در شمال کشور از ولایت‌های نسبتا امن به حساب می‌آید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن حضور و فعالیت دارد.