ولایت فراه

هشت نفر در انفجار ماین جاسازی‌شده‌ی طالبان در فراه کشته شدند

اطلاعات روز – هرات: مقام‌های امنیتی در ولایت فراه می‌گویند که در نتیجه‌ی برخورد موتر حامل اعضای خانواده‌ی فرمانده پولیس ولسوالی اناردره‌ی این ولایت با ماین جاسازی‌شده‌ی طالبان، هشت نفر کشته شده‌اند.

محب‌الله محب، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فراه به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت 1:30 دقیقه‌ی بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه، 10 سنبله) در مربوطات ولسوالی اناردره رخ داده است. به گفته‌ی او، هدف این انفجار فرمانده پولیس اناردره بوده است.

آقای محب گفت که در این رویداد شش نفر از اعضای خانواده‌ی فرمانده پولیس اناردره به‌شمول عروس، دختر و سه کودک او جان باخته‌اند. به گفته‌ی او، دو محافظ فرمانده پولیس انارده نیز در این رویداد کشته شده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته و گفته است که در این انفجار فرمانده پولیس اناردره نیز کشته شده است. سخن‌گوی پولیس فراه اما می‌گوید که «فرمانده پولیس اناردره در صحت کامل به‌سر می‌برد».

آقای محب افزود که نیروهای امنیتی مستقر در ولسوالی اناردره در تلاش‌اند تا عاملان این رویداد را بازداشت و به پنجه‌ی قانون بسپارند.

ولایت فراه در غرب کشور یکی از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید که گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.