یک مرکز سوق و اداره‌ی طالبان در ارزگان از بین برده شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است که نیروهای قطعات خاص این ریاست در یک عملیات ویژه «بزرگ‌ترین مرکز سوق و اداره»ی گروه طالبان را در ولایت ارزگان از بین برده‌اند.

در اعلامیه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی که امروز (دوشنبه، 18 سنبله) منتشر شده، آمده است که در این عملیات قرارگاه‌های ملا بسم‌الله، فرمانده یگ گروه صد نفری طالبان در ولسوالی «خاص ارزگان» ولایت ارزگان هدف قرار گرفته است.

براساس اعلامیه، در جریان نتیجه‌ی این عملیات شش بار قرارگاه طالبان از بین برده شده است. همچنان گفته شده است که در این عملیات یک دستگاه بی‌ام یک با 15 فیر مرمی، یک میل دهشکه، چهار میل سلاح خفیف، 500 کیلوگرام مواد منفجره، 60 حلقه ماین، 30 قبضه بمب دستی، 20 فیر مرمی توپ 82 ملی‌متری، 25 کارتن ادویه‌جات مختلف، ده پایه مخابره، 30 جوره دریشی نظامی، 300 جلد اوراق تبلیغاتی طالبان، ده تخته بیرق طالبان، چهارهزار و 500 فیر مرمی سلاح خفیف و وسایل نظامی به‌دست نیروهای امنیت ملی افتاده است.

این عملیات از سوی نیروهای ویژه‌ی امنیت ملی در ولسوالی «خاص ارزگان» ولایت ارزگان در حالی راه‌اندازی شده است که چندی پیش گروه طالبان با موتربمبی به فرماندهی پولیس این ولسوالی حمله کرده بود.

به دنبال آن وزارت داخله اعلام کرد که این حمله‌ی طالبان عقب زده شده و در نتیجه 17 جنگ‌جوی این گروه کشته و 37 جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند.

ولایت ارزگان در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن به‌شمول شهر ترینکوت فعالیت گسترده دارد.