طراح حملات انفجاری طالبان در تخار کشته شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده است که در نتیجه‌ی یک عملیات نیروهای امنیت ملی، محمدالله مشهور به «زید»، طراح حملات انفجاری کمیسیون نظامی گروه طالبان در شهر تالقان، مرکز ولایت تخار کشته شده است.

در اعلامیه‌ای که امروز (پنج‌شنبه، ۲۵ میزان) از سوی این ریاست به نشر رسیده، آمده است که این عملیات در روستای «کنجک» شهر تالقان راه‌اندازی شده بود.

در اعلامیه همچنین آمده است که در این عملیات یک عضو دیگر گروه طالبان به نام «صلاح‌الدین» نیز کشته شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی افزوده که این دو نفر زمانی هدف قرار گرفتند که تصمیم ترور افراد و اشخاص سرشناس و سران اقوام را در شهر تالقان داشتند.

از سویی هم، در اعلامیه‌ی این ریاست گفته شده است که در نتیجه‌ی تصفیه و تلاشی نیروهای دفاعی و امنیتی در مربوطات این ولایت یک شبکه‌ی ۹ نفری گروه طالبان نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند.

ولایت تخار در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که جنگ‌جویان طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت، به‌شمول شهر تالقان حضور و فعالیت گسترده دارند.

جنگ‌جویان این گروه حدود ۲۰ روز پیش (پنجم میزان) همزمان حملات وسیعی در ولسوالی‌های خواجه‌غار، بهارک و چاه‌آب این ولایت راه‌اندازی کرده بودند که تا کنون هم درگیری‌ها میان جنگ‌جویان و نیروهای دولتی به صورت پراکنده در این ولسوالی‌ها ادامه دارد.