کمیسیون بررسی شکایت‌ها و تخلفات رسانه‌یی لغو شد
کمیسیون بررسی شکایت‌ها و تخلفات رسانه‌یی لغو شد

کمیسیون بررسی شکایت‌ها و تخلفات رسانه‌یی لغو شد

اطلاعات روز: وزارت اطلاعات و فرهنگ با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد که این وزارت «کمیسیون بررسی شکایت‌ها و تخلفات رسانه‌یی» را لغو کرده‌است.

در خبرنامه‌ی این وازارت آمده که با در نظرداشت ماده‌ی چهل و دوم قانون رسانه‌های همگانی، به کار این کمیسیون پایان داده شد. این درحالی است که در روز «جهانی آزادی مطبوعات» این کمیسیون روزنامه‌ها‌ی «اطلاعات روز، هشت صبح، جامعه‌ی باز و ماندگار» را به دلیل نشر مطالب انتقادی به این کمیسیون احضار کرده‌بود.

در ماده‌ی چهل دوم قانون رسانه‌های همگانی افغانستان آمده که برای تنظیم بهتر فعالیت رسانه‌های همگانی، «کمیسیون رسانه‌های همگانی» به تعداد نه نفر از میان شخصیت‌های مسلکی، با تحصیلات عالی، با تجربه‌ی خبرنگاری و بی‌طرف ایجاد شود.

بعد از واکنش‌های تند ریاست اجرایی، خبرنگاران، استادان دانشگاه و فعالان مدنی در برابر این اقدام وزارت اطلاعات و فرهنگ و غیرقانونی بودن جایگاه این کمیسیون، امروز رسماً به کار «کمیسیون بررسی شکایت‌ها و تخلفات رسانه‌یی» خاتمه داده شد.

هم‌چنان وزارت اطلاعات و فرهنگ اعلام کرده که به زودی به خاطر بهبود امور رسانه‌های همگانی،« کمیسیون رسانه‌های همگانی» را با مشوره با نهادهای حمایت کننده‌ی رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان مطابق به قانون رسانه‌های همگانی تأسیس می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *