وریماچ: ادعای معاون اول مجلس ناشی از اختلافاتش با رییس‌جمهور است

اطلاعات روز: رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات در واکنش به ادعای همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان که گفته بود رییس‌جمهور از کمیشنران کمیسیون انتخابات استعفانامه‌های بدون تاریخ گرفته است، می‌گوید که این ادعا ناشی از اختلافات آقای همایون با رییس‌جمهور است.
در پی اختلاف‌ها میان اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و گزارش‌های از فساد در این نهاد، دیروز (سه‌شنبه، چهارم میزان) اعضای کمیسیون به مجلس سنا فراخوانده شده بود که تنها امام محمد ویرماچ، رییس دبیرخانه این کمیسیون به مجلس سنا حاضر شد.
همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان مدعی است که رییس‌جمهور غنی از کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات استعفانامه‌های بدون تاریخ گرفته و همچنان به آنان سفارش کرده که در انتخابات آینده کی‌ها باید وکیل شوند و کی‌ها وکیل نشوند.
آقای همایون همچنان گفت معلوماتی در دست دارد که کاکای رییس‌جمهور در کارته پروان دفتری گرفته و از وکلا دعوت کرده که در صورت همکاری، آن‌ها را در فهرست نمایندگان آینده می‌آورد.
اما رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات ضمن رد این ادعا می‌گوید: «هیچ سندی در مورد این ادعا وجود ندارد و معاون اول رییس مجلس با رییس‌جمهور مشکل دارد و برای آوردن فشار سیاسی بالای رییس‌جمهور چنین ادعاهای را مطرح می‌کند.»
آقای وریماچ افزود این کمپاین و تبلیغات سوء پیش از وقت است که توسط معاون مجلس راه اندازی شده و «اگر اسنادی داشته باشد باید فاش سازد.»
قرار بود در نشست استجوابیه مجلس سنا رییس و اعضای دیگر کمیسیون مستقل انتخابات نیز حضور داشته و پرسش‌های سناتوران پاسخ بگویند، اما آنان به دلیل آنچه مشکلات کاری اعلام شد، در مجلس سنا حاضر نشده بودند.
در ماه‌های اخیر اختلاف‎ها میان اعضای کمیسیون مستقل انتخابات بسیار بالا گرفته است. برخی از کمییشنران مدعی‌اند که تصمیم‌ها در کمیسیون از سوی چهار نفر گرفته می‌شود و اطلاعات با دیگر کمیشنیران شریک نمی‌شود.
اخیراً گزارش‌های در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد اعضای کمیسیون بر سر استفاده از کارت‌های رای‌دهی پیشین و سن واجدان شرایط در روند ثبت‌نام رای‌دهند‎گان اختلاف نظر دارند.
شماری از سناتوران در نشست روز سه‌شنبه مجلس سنا از بروز اختلاف میان اعضای کمیسیون ابراز نگرانی کرده و دلایل این اختلافات را از آقای وریماچ پرسیدند.
آقای وریماچ گفت که اختلاف میان اعضای این کمیسیون جدی نیست و «متاسفانه از این مسأله تعبیر متفاوتی صورت گرفته است.»
او اطمینان داد که مردم در این مورد تشویش نداشته باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *