مجلس سنا: افراد دخیل در تخلفات انتخاباتی محاکمه شوند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس سنا در نشست روز یک‌شنبه‌‌‌ این مجلس خواستار شناسایی و محاکمه شدن افراد دخیل در تخلفات انتخاباتی شدند. آنان تأکید کردند که مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی عاملان تقلب و تخطی در روند‌ انتخابات را شناسایی و آنان را هرچه زودتر به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کنند.

این در حالی است که ضیاالحق امرخیل، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات کشور متهم به تقلب‌ انتخاباتی است. محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا گفت که کمیسیون مستقل انتخابات و برخی مقام‌های دیگر زمینه‌ی تقلب را در انتخابات فراهم کرده و باید ‌تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.

او افزود، افراد متخلف در روند انتخابات، ولو که از مسئولان کمیسیون انتخابات و مقام‌های بلندپایه‌ی حکومتی باشند، باید هرچه زودتر شناسایی و قضایای‌شان مورد بررسی قرار گیرند. معاون مجلس سنا در این مورد از فرد مشخصی نام نگرفت، اما به احتمال، اشاره‌‌ی او به رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات بود.

ایزدیار تأکید کرد که تقلب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی‌ها صورت گرفت و عاملان آن‌ باید مجازات شوند. در همین حال، کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید، تاکنون اکثر شکایت‌های انتخاباتی علیه کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات به ثبت رسیده‌.

نجیبه حسینی، از اعضای مجلس سنا می‌‌گوید، ارگان‌های مربوطه باید عاملان تقلب و تخطی در انتخابات را به پنجه‌ی قانون بسپارند، تا در آینده جلو چنین اعمال گرفته شود. به گفته‌ی او، در شماری از محل‌های رای‌دهی برخی‌ها‌ مردم را وادار کرده تا به نامزد مشخصی رای بدهند که این موضوع باید سطحی گرفته نشود.

شماری از اعضای دیگر مجلس سنا در نشست دیروز حضور گسترده‌ی مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را دست‌آورد ملی خواندند. آنان تأکید کردند، مردم با وجود تهدیدهای امنیتی به‌پای صندوق‌های رای رفتند و به نامزد مورد نظرشان رای دادند. دور دوم انتخابات به روز شنبه هفته‌ی جاری برگزار شد و در حال حاضر روند جمع‌آوری صندوق‌های رای‌‌ از محل‌ها جریان دارد. قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ 11 سرطان اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *