سه کارمند کمیسیون انتخابات و 7 ناظر عبدالله کشته شدند

اطلاعات روز: خیر‌الله انوش، والی سمنگان در شمال کشور تأیید کرد که بر اثر انفجار ماین کنار جاده در این ولایت، سه کارمند کمیسیون انتخابات و 7 ناظر عبدالله عبدالله کشته شدند. به گفته‌ی او، در این رویداد یک کودک نیز جانش را از دست داده است. قضیه تحت بررسی ارگان‌های کشفی قرار دارد.

این رویداد شنبه شب در منطقه‌ای موسوم به حسن‌خیل شهر ایبک ولایت سنمگان روی داده است. در همین حال، صدیق عزیزی، سخن‌گوی والی سمنگان می‌گوید که قربانیان این رویداد شش زن، چهار مرد و یک کودک اند. او افزود که سه زن قربانی رویداد یادشده، کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات و دو تن دیگر آنان ناظر عبدالله عبدلله اند.

این افراد زمانی بر اثر انفجار ماین کنار جاده به قتل رسیده که پس از پایان روند رای‌دهی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، در یک موتر به طرف شهر ایبک در حرکت بوده‌اند. تا‌کنون فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته‌، اما معمولا این‌گونه حملات از سوی طالبان انجام می‌شوند.

در همین حال، نور محمد نور، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز این حادثه را تأیید کرده و گفته است،‌ سه کارمند این کمیسیون در نتیجه‌ی انفجار ماین در سمنگان کشته شده‌اند. او هم‌چنان افزود که در روز انتخابات دو کارمند کمیسیون انتخابات در دو رویداد جداگانه در ولایت‌های هرات و ارزگان نیز کشته شدند.

او تأکید کرد که ده‌ها کارمند کمیسیون مستقل انتخابات در روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور در رویدادهای مختلف در ولایت‌های مختلف زخمی شده‌اند. این در حالی است که روز شنبه وزارت داخله نیز اعلام کرد که در روز انتخابات بر اثر رویدادهای مختلف تروریستی در سراسر کشور، 20 غیر‌نظامی کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *