وزارت دفاع: از 506 حمله‌ی طالبان در روز انتخابات جلوگیری شد

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع ملی کشور اعلام کردند که نیروهای امنیتی در روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از 506 حمله‌ی گروه طالبان در سراسر کشور جلوگیری کرده‌اند، اما با آن‌هم این گروه صدها عملیات را در مناطق مختلف کشور انجام داده‌ است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که روز شنبه، 24 جوزا برگزار شد، براساس آمار تخمینی کمیسیون مستقل انتخابات کشور، بیش از هفت میلیون نفر واجد شرایط رای‌دهی اشتراک کرده‌اند. نیروهای امنیتی کشور در این انتخابات فضای نسبتاً امنی را برای رای‌‌دهندگان در سراسر کشور فراهم کردند.

جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی کشور به روز یک‌شنبه در کابل گفت که نیروهای امنیتی در روز انتخابات بیش از 500 حمله‌ی تروریستی گروه طالبان را خثنا کردند، اما با آن‌هم این گروه در این روز 273 حمله‌ی هجومی و راکتی را انجام دادند که بر اثر آن، 33 فرد ملکی کشته و 63 تن دیگر زخمی شدند.

او اما تأکید کرد که نیروهای امنیتی کشور در روز برگزاری انتخابات دست‌کم 176 شورشی را کشته و 93 تن دیگر را زخمی کرده‌اند. عظیمی افزود که طالبان آمادگی‌‌‌هایی را برای اخلال دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روی دست گرفته بودند، اما به این هدف‌شان نرسیدند.

او می‌گوید، دشمنان مردم افغانستان به حمایت استخبارات خارجی در تلاش بودند، به هر قیمتی که شده انتخابات را مختل کنند، اما مردم بسیار قهرمانانه و بدون هراس به‌پای صندوق‌های رای رفتند و به نامزد مورد نظرشان رای دادند. عظیمی افزود که تهدیدهای طالبان در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول، کم‌تر بوده است.

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مناطقی جابه‌جا شدند که گروه طالبان در انتخابات گذشته از این مناطق حملاتش را انجام داده بود‌. نیروهای امنیتی در دور دوم انتخابات امنیت ‌نسبتاً خوبی را برای رای‌‌هندگان تأمین کردند. در حال حاضر تعداد نیروهای امنیتی کشور به بیش از 350 هزار می‌رسد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *