بر اثر واژگون شدن یک بس در بامیان، 13 تن کشته و زخمی شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت بامیان در مرکز کشور تأیید کردند که بر اثر واژگون شدن یک بس حامل دانشجویان در این ولایت، دو نفر کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند. به گفته‌ی آنان، اکثر قربانیان رویداد یاد شده دانشجویان دانشگاه بامیان‌ اند.

عبدالرحمان احمدی، سخن‌گوی والی بامیان می‌گوید که یکی از قربانیان این رویداد یک دختر دانشجوی دانشگاه بامیان بوده و بیش‌ترین زخمیان نیز دانشجویان این دانشگاه اند. او تأکید کرد که زخمی‌های رویداد ترافیکی یاد شده به شفاخانه‌ی مرکز بامیان انتقال داده شده، اما وضعیت صحی دو تن آنان وخیم است.

بامیان در مرکز کشور از جمله‌ی ولایت‌هایی است که کم‌ترین سرک‌های اسفالت شده را دارد. بامیان در حال حاضر فقط یک جاده‌ی اسفالت شده دارد و عامل اکثر حادثه‌های ترافیکی در این ولایت، خرابی جاده‌ها، نبود سرک‌های اسفالت شده و بی‌احتیاطی رانندگان عنوان می‌شود.

با این حال، عبدالرحمان احمدی، سخن‌گوی والی بامیان می‌گوید، بس حامل دانشجویان بامیان از لسوالی یکاولنگ به طرف مرکز بامیان در حرکت بوده که در مسیر راه در منطقه‌ی کوهستانی «شهیدان» این ولایت واژگون شده است. به گفته‌ی او، دانشجویان پس از پایان رخصتی به مناسبت دور دوم‌ انتخابات، قصد داشتند به دانشگاه بامیان برگردند.

رویداد ترافیکی در جریان 13 سال گذشته پس از حملات انتحاری و انفجاری در سطح کشور، بیش‌ترین قربانی گرفته است. براساس آمارهای ارائه شده از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۲ در حدود ۳۵ هزار نفر در نتیجه‌ی حوادث ترافیکی در کشور کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *