محسنی: روند رسیدگی به شکایت‌ها امروز آغاز می‌شود

اطلاعات روز: نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که 141 شکایت‌ علیه کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات به ثبت رسیده است. او تأکید کرد که روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی امروز (سه‌شنبه، 27 جوزا) در 34 ولایت کشور آغاز می‌شود و 10 روز را در بر خواهد گرفت.

در انتخابات گذشته نیز بیش‌ترین شکایت‌ها در مورد تخلفات انتخاباتی علیه کارمندن کمیسیون انتخابات به ثبت رسیده بودند. هرچند کمیسیون انتخابات گفته بود که برای برگزاری انتخابات شفاف در دور دوم، بیش از 5 هزار کارمند را برکنار و افراد جدیدی را استخدام کرده، اما بازهم بیش‌ترین شکایت‌ها علیه کارمندان این کمیسیون به ثبت رسیده‌اند.

نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل به خبرنگاران گفت که تاکنون ٥٦٨ شکايت در مورد تخلفات انتخاباتی در این کمیسیون ثبت شده و ١٤١ مورد آن‌ متوجه کارمندان کميسيون مستقل انتخابات است.

او ضمن اشاره به این‌که بیش‌ترین شکایت‌ها علیه کارمندان کمیسیون انتخابات به ثبت رسیده، افزود، از مجموع 568 شکایت‌ انتخاباتی، ٢٢٨ مورد در ٣٤ ولايت و ٣٤٠ مورد ديگر آن در دفتر مرکزى کميسيون شکایت‌های انتخاباتی ثبت شده‌اند. محسنی  تأکید کرد که ١٨٣ شکایت به صورت تیلفونی در کمیسیون شکایت‌ها به ثبت رسیده‌اند.

شکایت‌ها در مورد مداخله‌ی نيروهاى امنيتى، بى‌کيفيت بودن رنگ در برخى موارد، تهديد رای‌‌دهندگان از سوی طرف‌داران نامزدان، رای مکرر و پُر‌کردن صندوق‌ها به‌نفع نامزد مشخص، راى دادن افراد زير سن و انتقال صندوق‌هاى رای‌دهى به خانه‌هاى شخصى ثبت شده‌اند.

محسنی می‌گوید، روند ثبت شکایت‌ها ساعت ١٢ دوشنبه شب پایان می‌یابد و نامزدان تا این مدت باید شکایت‌های‌شان را در مورد تخلفات انتخاباتی در کمیسیون شکایت‌ها ثبت کنند. او تأکید کرد، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی کارش را مطابق قانون انجام خواهد داد و برایش قناعت نامزدان مهم نیست. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به روز شنبه هفته‌ی جاری برگزار شد و قرار نتایج ابتدایی آن به تاریخ 11 سرطان اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *