قاتل انگشتان رنگی به قتل رسید

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد، در عملیات مشترک نیروهای امنیتی، دو عامل قطع انگشتان یازده باشنده‌ی هرات‌ به قتل رسیده‌اند. براساس معلومات این وزارت، عامل اصلی قطع انگشتان 11 باشنده‌ی هرات ملا شیر آغا، از فرماندهان محلی طالبان بود که به روز یک‌شنبه با یک هم‌کارش در عملیات مشترک نیروهای امنیتی کشته شدند.

در این عملیات یک هم‌کار دیگری وی زخمی شده و به نیروهای امنیتی کشور در این عملیات آسیبی نرسیده است. در خبرنامه‌ی ارسالی وزارت امور داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، جست‌‌وجوی نیروهای امنیتی کشور برای بازاشت سایر عاملان این رویداد به‌شدت جریان دارد.

شماری از اعضای گروه طالبان به روز شنبه، 24 جوزا در روز برگزاری دور دوم انتخابات، انگشتان 11 باشنده‌ی ولسوالی رباط سنگی ولایت هرات را به دلیل اشتراک در انتخابات با چاقو به شکل بی‌رحمانه قطح کردند. اعضای گروه طالبان به این افراد گفته بودند، پیش عبدالله عبدلله و اشرف غنی بروید‌ تا انگشتان‌تان را دوباره در جای‌شان وصل کنند.

قطع انگشتان یازده رای‌دهنده‌ی هرات از سوی گروه طالبان، واکنش‌های تند‌ داخلی را به‌دنبال داشت. پس از آن شماری از نهادهای حقوق بشری، جامعه‌ی مدنی و اعضای مجلس نمایندگان این عمل طالبان را وحشیانه توصیف کردند و گفتند، شورشیان طالب با این عمل غیر‌انسانی‌ نشان دادند که پابند انسانیت و اسلامیت نیستند.

هم‌چنان رحمت‌الله نبیل، سرپرست اداره‌ی امنیت ملی کشور گروه طالبان را مزدور ایران و پاکستان خواند و خطاب به این گروه گفت،‌ قیمت این ظلم را خواهید پرداخت، مردم شریف هرات شاهد باشند. از سویی هم، رییس جمهور کرزی به روز دوشنبه، 26 جوزا‌ با یازده فرد یاد شده تیلفونی صحبت کرده است.

در خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری آمده است، رییس جمهوری کرزی قطع انگشتان یازده باشنده‌ی ولسوالی رباط سنگی ولایت هرات از سوی طالبان را به‌شدت محکوم کرد. براساس خبرنامه، کرزی در تماس تیلفونی با این افراد گفته است، عاملان این کار به سزای اعمال‌شان خواهند رسید. کرزی به آنان وعده‌ی کمک نیز کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *