ثبت 2558 شکایت انتخاباتی؛ بیش‌ترین شکایت‌ها علیه کارمندان کمیسیون انتخابات اند

اطلاعات روز:‌ مسئولان کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هنگام پایان مهلت ثبت شکایت‌های انتخاباتی در یک نشست خبری در کابل اعلام کردند، ٢٥٥٦ شکايت در این کمیسیون به ثبت رسیده است. به گفته‌ی آنان، بیش‌ترین شکایت‌ها علیه کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات ثبت شده‌اند.

نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گفت که از مجموع 2558 شکایت، ٩٩١ مورد آن علیه کارمندان کميسيون مستقل انتخابات، ٦٦٤ مورد عليه تیم انتخاباتی اصلاحات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله و ٥٧٣ مورد ديگر آن علیه تیم انتخاباتی اشرف غنى احمدزى به ثبت رسیده است.

این شکایت‌ها از 34 ولایت کشور، به‌شمول کابل به ثبت رسیده‌اند. نادر محسنی می‌گوید، ٥٠٧ مورد شکايت عليه کارمندان دولتی (والیان، فرماندهان پولیس، ولسوال‌ها) به ثبت رسیده است. او گفت که روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی در سراسر کشور به روز ‌سه‌شنبه، 27 جوزا‌ رسماً آغاز شد.

محسنی تأکید کرد، روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی ١٠ روز ادامه خواهد یافت و به گفته‌ی او، بعد از آن ٧٢ ساعت براى استيناف‌خواهى تعیین شده و سپس فیصله‌ی کمیسیون شکایت‌ها اعلام خواهد شد. او یک‌بار دیگر تأکید کرد که ‌کمیسیون شکایت‌ها کارش را مطابق قانون انجام می‌دهد و فراهم‌آوری قناعت کسی برایش مهم نیست.

محنسی افزود، برای کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تأمين شفافيت و عدالت انتخاباتى از هر‌چیز دیگر مهم‌تر است. قرار است نتایج ابتدایی و نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب به تاریخ 11 و ۳۱ سرطان اعلام شود. در این انتخابات هر نامزد که بیش‌ترین رای را داشته باشد، رییس جمهور آینده‌ی کشور شناخته می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *