ویزای آزاد هند توسط دولت جدید هند

دولت جدید هند به صدها افغانی ویزای آزاد می‌دهد

دولت نارندیرا مودی هند اعلام کرد، این کشور به صدها افغانی که از هند دیدار می‌کنند، ویزای آزاد می‌دهد. سخن‌گوی وزارت داخله هند گفته است، کشورش بخاطر کمک بشردوستانه و ایجاد سهولت برای شهروندان افغان این برنامه را در پیش گرفته است.

با داشتن این ویزا، شهروندان افغان در مدت دوسال در هند بوده می‌توانند. براساس معلومات وزارت داخله‌ی هند، برنامه یاد شده سر از امروز (سه‌شنبه، ۱۰ سرطان) قابل اجرا است. با توزیع چنین ویزا، برای شهروندان کشور در هند سهولت‌های خوبی ایجاد خواهد شد.

درحال حاضر بر وعلاوه هزاران دانشجوی افغان در هند، ماهانه هزارن شهروند دیگر برای تداوی در این کشور سفر می‌کند و در مواردی گزارش شده که آنان در سفر با مشکلات مواجه شده ‌اند. با عملی شدن برنامه جدید، تاحدی مشکلات شهروندان کشور مقیم هند حل خواهد شد.

بر اساس این برنامه، شهروندان کشور با داشتن ویزای اقامت اجازه دارند که دو سال در این کشور زندگی کنند. کودکان زیر ۱۲ سال و بزرگسالان بالای ۶۵ سال، از گزارش‌دهی به پولیس معاف خواهند بود. اين سهولت براى محصلين، مريضان و تاجران نيز در نظر گرفته شده است.

شرایط دفتر ساحوی ثبت نام شهروندان خارجی در دهلی در رابطه به شهروندان افغان که از آن کشور بازدید می‌کنند، نیز آسان شده است. سخن‌گوی وزارت امور داخله هند گفته است، یک سیستم ثبت نام بایومتریک و عکس‌برداری ایجاد خواهد شد تا افراد بی‌توجه از این شرایط و تسهیلات سؤاستفاده نتوانند.

دیدگاه‌های شما
  1. آیا اکنون از افغانستان امکان دارد که ویزای هند را بدست آورد؟
    و در صورت امکان
    آیا از میدان هوای افغانستان به طرف هند پرواز صورت میگیرد یا خیر؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *