محسنی: تأخیر در اعلام نتایج ابتدای، بر نتایج نهایی تأثیر می‌گذارد

اطلاعات روز: نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی، روی نتایج نهایی دور دوم انتخابات تأثیر می‌گذارد. قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات به تاریخ 11 سرطان اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات اعلام کرد، اعلام این نتایج به دلیل بازشماری حدود 1930 محل‌ رای‌دهی به تعویق افتاده است.

پس از آن این کمیسیون اعلام کرد، نتایج ابتدایی انتخابات به تاریخ 16 سرطان اعلام می‌شود. رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به روز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، اعلام نتایج ابتدایی، شکایت‌هایی را نیز به‌دنبال دارد و این شکایت‌ها با موارد استینافی در یک نشست علنی بررسی می‌شوند.

او افزود، در صورت‌ رسيدگى به شکايت‌ها، به زمان بيش‌تری نياز است. کميسيون شکايت‌ها به هيچ‌وجه نمی‌تواند‌ ضرر تأخير در نتايج ابتدايى را پرداخت کند و کارش را نيمه‌تمام بگذارد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که ستاد انتخاباتی عبدالله رابطه‌ی خود را با کمیسیون‌های انتخابات قطع کرده است.

در حال حاضر سازمان ملل، امریکا و اتحادیه‌ی اروپا برای حل چالش‌های انتخاباتی در کشور تلاش دارند. از سویی هم، نمایندگان ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی برای حل جنجال‌های انتخاباتی‌ به روز جمعه با هم دیدار داشته و قرار است که در چند‌روز آینده برای بار دوم با هم دیدار کنند.

هم‌چنان برخی شایعات‌ وجود دارند که قرار است اشرف غنى احمدزى و عبدالله عبدالله در روز آینده با هم دیدار کنند. در همین حال، رییس دبیر‌خانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی از هرنوع گفت‌وگو و مذاکره برای حل چالش‌های انتخاباتی استقبال کرد و می‌گوید که گفت‌و‌گو‌های دو طرف برای حل چالش‌های انتخاباتی در چوکات قانون اساسی ارزش‌مندند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *