امرخیل: تمام اتهام‌های وارده علیه من، دقیق بررسی شوند

اطلاعات روز: ضیاالحق امرخیل، رییس پیشین دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات فرارش را به خارج از کشور رد کرد و گفت که علیه او دسیسه شده است. امرخیل هم‌چنان از کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی خواست که اتهام‌های وارده علیه او را بی‌طرفانه و دقیق بررسی کند.

پس از آن‌که ستاد انتخاباتی عبدالله با نشر نوار صوتی‌ای ادعا کرد که امرخیل در سازمان‌دهی تقلب انتخاباتی دست دارد، او از سمتش استعفا کرد. به‌دنبال آن در چند‌روز گذشته گزارش‌هایی به نشر رسید که امرخیل به خارج از کشور فرار کرده است. رییس کمیسیون انتخابات نیز گفته بود، اگر امرخیل جرم نمی‌داشت، از کشور نمی‌رفت.

با این حال، رییس پیشین دبیرخانه‌ی کمیسیون انتخابات به روز شنبه، 14 سرطان در یک نشست خبری در کابل گفت، از کشور فرار نکرده و برای تداوی به مدت سه روز به امارات متحده‌ی عربی با پاسپورت شخصی رفته بود و روز جمعه دوباره به کشور بازگشته است. او افزود که بنابر مشکلات امنیتی، خودش را در داخل کشور تداوی نمی‌توانست.

امرخیل گفت، افراد خاصی که مسافرت مرا فرار خوانده، به‌زودی رسوا می‌شوند. او افزود، دسیسه‌ی فرمانده پولیس کابل علیه او نیز به‌زودی رسوا خواهد شد. در روز انتخابات پولیس کابل دو موتر حامل مواد انتخاباتی را متوقف کرد. به‌دنبال آن فرمانده پولیس کابل گفت که امرخیل بدون اطلاع پولیس قصد داشت ‌مواد حساس انتخاباتی را برای تقلب به محل نامعلومی انتقال دهد.

امرخیل از کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی خواست که تمام ادعاهای علیه او را بی‌طرفانه، مستقلانه و به‌دقت بررسی کند و نتیجه‌ی آن را با رسانه‌ها و مردم شریک بسازد. او یک‌بار دیگر نشر نوار صوتی از سوی ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله را رد کرد و گفت، این صداها از او نمی‌باشند.

امرخیل تأکید کرد، شماری از مقام‌های امنیتی و والیان در انتخابات با استفاده از امکانات دولتی و زور مداخله کرده‌اند، اما تا حدی در برخی موارد جلو‌ مداخله‌ی آنان را گرفته است. در همین حال، نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید، موضوع امرخیل زیر بررسی قرار دارد.

او دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت، سازمان ملل هنوز جواب تقاضای هم‌کاری کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مورد تثبیت صدای امرخیل را نداده، اما کار کمیسیون در زمینه جریان دارد. کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی پیش‌تر از سازمان خواسته بود که در تثبیت صدای امرخیل در نوار صوتی با این کمیسیون هم‌کاری کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *