الکوزی: فعالیت مرکز «حل منازعات تجارتی» به‌زودی آغاز می‌شود

اطلاعات روز: خان‌جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع کشور از ایجاد مرکز «‌حل منازعات تجارتی» خبر داد و گفت که فعالیت این مرکز تا دو ماه دیگر آغاز می‌شود. قرارداد ایجاد این مرکز‌ به روز یک‌شنبه، 15 سرطان در محفلی میان مسئولان اتاق تجارات و صنایع و نهادی موسوم به حرکت در کابل امضا شد.

الکوزی هدف از ایجاد مرکز «حل منازعات تجارتی» را بررسی قضایا و رفع مشکلات تجارتی بخش‌های خصوصی در کشور عنوان کرد. او افزود که این مرکز به ابتکار اتاق تجارت و صنایع و در هم‌کاری مالی و تخنیکی مؤسسه‌ی حرکت ایجاد شده و فعالیت آن تا دو ماه آینده عملاً آغاز می‌شود.

الکوزی تأکید کرد، در گذشته بررسی و رسيدگى به قضایای بخش‌های خصوصی سال‌ها زمان می‌برد، اما با ایجاد مرکز یاد شده، مشکلات این بخش‌ها به‌زودترین وقت حل و فصل می‌شوند. او افزود، با ایجاد مرکز «حل منازعات تجارتی»، تخطی‌ و تخلف‌های بخش‌های خصوصی به‌طور عاجل  بررسى  و حل ‌وفصل می‌شوند.

کار ساخت تعمير این مرکز در محوطه‌ی اتاق تجارت و صنایع جریان دارد و قرار است تا یک‌سال دیگر به بهره‌برادری سپرده شود. در همین حال، عتیق‌الله نصرت، سرپرست اتاق تجارت و صنایع کشور گفت، قضایای تجارتی در سال‌های اخیر در کشور در حال افزایش بوده‌اند.

او افزود که سالانه صدها مورد قضيه‌ی تجارتی به اتاق تجارت و صنایع ارسال می‌شوند. نصرت تأکید کرد، با ایجاد مرکز «حل منازعات تجاری»، مشکلات قضایی بخش‌های خصوصی در کشور حل خواهد شد. او افزود، این مرکز تا سال ٢٠١٥ از سوی مؤسسه‌ی حرکت تمویل و بعد امریکا در راستاى خودکفایی آن با ما هم‌کاری می‌کند.

این مرکز پنج عضو دارد و در حال حاضر روند استخدام ساير کارمندان آن جریان دارد. قضایای تجارتی توسط این افراد و در هم‌کاری با نمایندگان بخش‌های خصوصی بررسی می‌شود. نسیم اکبر، رییس مؤسسه‌ی حرکت می‌گوید، براى ساخت تعمير این مرکز، ١.٨ ميليون دالر امريکايی پرداخت می‌کند. او افزود، با ایجاد این مرکز جلو فساد اداری در بخش‌های خصوصی در افغانستان گرفته می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *